| کد خبر: 186844 |

خودرو در سال جاری گران می‌شود

رئیس انجمن همگن قطعه‌سازان کشور می‌گوید: صنعت خودروسازی به نرخ ارز، دستمزد و مواد اولیه بستگی دارد. بنابراین قطعا قیمت خودرو در سال 98 مجددا گران خواهد شد.

تین نیوز

رئیس انجمن همگن قطعه‌سازان کشور می‌گوید: صنعت خودروسازی به نرخ ارز، دستمزد و مواد اولیه بستگی دارد. بنابراین قطعا قیمت خودرو در سال 98 مجددا گران خواهد شد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از تجارت نیوز، رئیس انجمن همگن قطعه‌سازان کشور در پاسخ به این پرسش که آیا قیمت خودرو در فصل تابستان گران خواهد شد یا خیر؟ به تجارت‌نیوز گفت: قطعا قیمت خودرو در سال ۹۸ مجدد گران خواهد شد؛ چرا که صنعت خودروسازی به نرخ ارز، دستمزد و مواد اولیه بستگی دارد. سال گذشته ثابت نگه داشتن قیمت خودرو زیان چندین هزار میلیارد تومانی خودروسازان را به همراه داشت. علت این موضوع هم دخالت دولت در قیمت‌گذاری صنعت خودرو است. چنانچه دولت دخالتی در قیمت‌گذاری‌ها نداشته باشد وضعیت خودروسازی بهبود خواهد یافت.

محمدرضا نجفی‌منش افزود: وزارت صنعت، معدن و تجارت در سال جاری برای یک میلیون و ۲۰۰ هزار دستگاه برنامه‌ریزی کرده است، برای محقق شدن این امر خودروسازان باید نگاه ویژه‌ای به صنعت قطعه‌سازی داشته باشند؛ چرا که این روزها صنعت قطعه‌سازی نیازمند نقدینگی است.این فعال صنعت خودرو تصریح کرد: در سال‌های گذشته قطعه‌سازان مواد اولیه مورد نظر خود را به‌صورت اقساطی و مدت‌دار تهیه می‌کردند؛ این در حالی است که برای یک تولید پایدار مطالبات قطعه‌سازان از سوی خودروسازان باید حداکثر یک‌ماهه تامین شود تا این افراد (قطعه‌سازان) بتوانند مواد اولیه مورد نظر را خریداری و جایگزین کالاهای فروخته‌شده کنند.

او اظهار کرد: امسال هزینه‌های دستمزد با احتساب حق بیمه، خواربار و حق مسکن حدود ۴۵ درصد افزایش یافته است؛ بنابراین قیمت قطعات خودروسازان نیز گران خواهد شد. حال با توجه به وضعیت نامشخص اقتصادی، قیمت کالاها نیز باید بر اساس نرخ ارز شناور شود تا به این شکل صنعتگران بتوانند به فعالیت خود ادامه دهند.

نجفی‌منش تصریح کرد: هم‌زمان با افزایش دستمزد، رشد قیمت مواد اولیه داخلی و خارجی نیز اتفاق افتاده است. در این بازه زمانی قطعه‌سازان بخشی از مواد اولیه خود را از کشورهای دیگر تهیه می‌کنند. معتقدیم در این شرایط باید به سمت داخلی‌سازی قدم برداریم و از پتانسیل سه هزار و ۸۰۰ شرکت دانش‌بنیان بهره‌مند شویم تا از خروج ارز جلوگیری شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.