| کد خبر: 184412 |

◄ کاهش 10درصدی قیمت خودرو در بازار آزاد

بالاخره وعده رضا رحمانی، وزیر صنعت، معدن و تجارت مبنی براینکه با آزادسازی قیمت خودرو، قیمت در بازار کنترل می‌شود و کاهش می‌یابد انجام شد و قیمت خودرو در بازار به‌طور میانگین 10 درصد کاهش یافت.

تین نیوز

بالاخره وعده رضا رحمانی، وزیر صنعت، معدن و تجارت مبنی براینکه با آزادسازی قیمت خودرو، قیمت در بازار کنترل می‌شود و کاهش می‌یابد انجام شد و قیمت خودرو در بازار به‌طور میانگین 10 درصد کاهش یافت.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از مهر، رحمانی امروز در حاشیه نشست هیئت دولت در جمع خبرنگاران در خصوص اینکه گفته می‌شود بیش از ۶۰ درصد خودروهای تولیدی در اختیار افراد خاص قرارگرفته است، گفت: وقتی ثبت‌نام از طریق کد ملی و اینترنتی است چنین اتفاقی نمی‌افتاد، اگر ثبت‌نام از طریق نمایندگی‌ها انجام می‌شد ممکن است چنین اتفاق رخ می‌داد البته اگر تخلفی رخ دهد حتماً برخورد می‌شود.

رحمانی تأکید کرد: قیمت خودرو در چند روز گذشته حداقل ۱۰ درصد پایین آمده است.

او در خصوص اینکه چه میزان وام در اختیار قطعه‌سازان قرارگرفته است؟ گفت: از چهارهزار میلیارد تومان تا الان بیش از سه هزارمیلیارد تومان وام به قطعه‌سازان پرداخت‌شده است؛ البته ما اقدامات دیگری مثل اصلاح ساختاری، فروش اموال مازاد و ساخت داخل به‌جای واردات را آغاز کرده‌ایم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در پایان خاطرنشان کرد: در چند ماه گذشته تولید دو خودروساز اصلی کشور بین هزار و ۲۰۰ تا هزار و ۵۰۰ دستگاه در روز بود که الآن این رقم به بیش از چهارهزار دستگاه رسیده است این یعنی تولید بیشتر شده و قدرت ایفای تعهدات خودروسازان هم بیشتر شده و ما این روند را ادامه خواهیم داد.

قیمت برخی خودروها در سال‌جاری بیش از 100 درصد در بازار افزایش یافت و به نظر می‌رسد کاهش 10درصدی قیمت‌ها برای آغاز مناسب باشد؛ اما درصورت عدم ادامه داشتن این روند باید گفت که وزارت صنعت در کنترل بازار خودرو کاملاً شکست‌خورده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.