| کد خبر: 184149 |

پرداخت مطالبات قطعه‌سازان تا پایان سال

عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی گفت: پرداخت مطالبات قطعه سازان خودرو در دستور کار قرار دارد و دولت 40 هزار میلیارد ریال در این راستا اختصاص داده است.

تین نیوز

عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی گفت: پرداخت مطالبات قطعه سازان خودرو در دستور کار قرار دارد و دولت 40 هزار میلیارد ریال در این راستا اختصاص داده است.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایرنا، سید مهدی مقدسی نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی گفت: پرداخت مطالبات قطعه سازان خودرو آغاز شده و تاکنون ۲۵ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال از این اعتبار به قطعه سازان پرداخت شده و مبلغ اختصاص یافته تا پایان سال جاری پرداخت می‌شود.

وی بیان کرد: بیش از ۵۵۰ هزار نفر در صنعت قطعه سازی کشور فعالیت دارند و این قشر در چند سال اخیر مطالبات زیادی از خودرو سازان دارند.

رئیس مجمع نمایندگان استان مرکزی ادامه داد: بحث حمایت از خودروسازان در کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی مورد توجه بوده و با پیگیری این کمیسیون، فراکسیون حمایت از قطعه سازان، وزیر صنعت، معدن و تجارت و بانک مرکزی مقرر شد تا ۴۰ هزار میلیارد ریال از مطالبات قطعه سازان از طریق سیستم بانکی با بدهکار کردن خودرو سازان پرداخت شود.

مقدسی اظهار داشت: امید است با پرداخت این اعتبار و سایر مطالبات، قطعه سازان کشور روند توسعه و رونق خود را بازیابند.

وی گفت: قیمت تمام شده خودرو‌ها وضعیت مناسبی ندارد و خودروسازان باید با افزایش تنوع کیفی و محصولات جدید‌تر پاسخگوی نیاز مشتریان باشند.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: تعادل بازار خودرو و کاهش قیمت منطقی و مبتنی بر شرایط حاکم، خواست مجلس شورای اسلامی است.

رئیس مجمع نمایندگان استان مرکزی افزود: برون سپاری تولید خودرو از سوی دولت حداکثر باید تا ۳ آینده در محقق و بخش خصوصی با ورود پرقوت در این بخش، زمینه ساز توسعه صنعت خودرو شود.

استان مرکزی با دارا بودن ۱۲ شهرستان دارای یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر جمعیت است و این استان هفت کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی دارد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.