| کد خبر: 182725 |

◄ تأمین نقدینگی قطعه‌سازان سرعت گرفت

روز گذشته 500میلیارد تومان به‌حساب قطعه‌سازان واریز شد. آرش محبی‌نژاد، دبیر انجمن صنایع همگن با اعلام این خبر گفت: تداوم پرداخت‌ها می‌تواند به بازگشت نیروهای تعدیل‌شده به سرکار، افزایش شمارگان تولید خودروها و عمل به تعهدات خودروسازان بیانجامد.

تین نیوز

روز گذشته 500میلیارد تومان به‌حساب قطعه‌سازان واریز شد. آرش محبی‌نژاد، دبیر انجمن صنایع همگن با اعلام این خبر گفت: تداوم پرداخت‌ها می‌تواند به بازگشت نیروهای تعدیل‌شده به سرکار، افزایش شمارگان تولید خودروها و عمل به تعهدات خودروسازان بیانجامد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایرنا، محبی‌نژاد اظهار داشت: تاکنون بیشترین پرداختی‌ها مربوط به بانک‌های صنعت و معدن، ملت و تجارت بوده و از دیروز بانک‌های ملی، سپه و صادرات و بانک‌های خصوصی اقتصاد نوین، کارآفرین، سینا، سامان، پارسیان و پاسارگاد نیز در این راستا فعال شدند.

او بیان داشت: این نقدینگی به‌حساب بیش از 650 قطعه‌ساز که در زنجیره تأمین دو خودروساز بزرگ کشور حضور دارند واریز و پیش‌بینی می‌شود با تداوم روند پرداخت‌ها و افزایش شمارگان تولید قطعه‌سازان، حدود 150هزار نفر نیروی کار تعلیق شده صنعت قطعه‌سازی حداکثر تا دو هفته آینده به سرکار بازگردند.

محبی‌نژاد تأکید کرد: استمرار یافتن سریع تزریق نقدینگی به قطعه‌سازان به افزایش شمارگان تولید خواهد انجامید و درنتیجه همه خودروهای ناقص مانده در کف کارخانجات که برآورد می‌شود تعداد آن‌ها افزون بر 120 هزار دستگاه باشد به‌سرعت تکمیل خواهد شد.

دبیر انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه‌سازان کشور خاطرنشان کرد: عمده ناقصی خودروها مربوط به قطعات تک (High Tech) مثل ای. سی. یو (همان کامپیوتر خودرو) و کیسه هوا (ایربگ)، قطعات مربوط به ظاهر خودرو مانند سپر، غربیلک فرمان و غیره و همچنین برخی قطعاتی است که پس از مونتاژ و تولید به خودروها اضافه می‌شود.

او یادآور شد: علاوه‌بر چهارهزار میلیارد تومان یادشده که مقرر است بانک‌ها تا پایان هفته جاری به‌حساب قطعه‌سازان واریز کنند، قرار است 80 درصد وجوه حاصل از فروش و پیش‌فروش خودروها، 844 میلیون یورو تسهیلات ارزی و بخشی از 40 هزار میلیارد تومانی که به‌عنوان نقدینگی برای کل بخش صنعت پیش‌بینی‌شده، نیز به قطعه‌سازان پرداخت شود.

محبی‌نژاد تأکید کرد: درصورت محقق شدن ارقام یادشده، قطعه‌سازان 100درصد آمادگی دارند تا شمارگان تولید برنامه‌ریزی‌شده خودروسازان را با تأمین به‌موقع قطعات محقق کنند.

او اضافه کرد: با اصلاح قیمت قطعات که مدارک آن‌ها از سوی خودروسازان در دست بررسی است و تداوم پرداخت‌ها پیش‌بینی می‌شود 130 هزار نفر نیروی کار تعدیل‌شده این صنعت و همچنین 400 قطعه‌سازی که در ماه‌های گذشته تعطیل‌شده بودند دوباره به چرخه تولید بازگردند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.