| کد خبر: 184065 |

◄ تشریح وضعیت تولید خودروهای دوگانه‌سوز در ایران

کشوری که دارنده اولین منابع گازی است طبیعی است که تولید خودروهای دوگانه‌سوز در آن باید بیش از دیگر کشورها مورد توجه قرار بگیرد و لذا طراحی پلتفرم جدید دوگانه‌سوز دور از دسترس نمی‌تواند باشد.

تین نیوز

به اعتقاد رئیس هیات مدیره انجمن CNG، کشور در تشریح وضعیت تولید خودروهای دوگانه‌سوز در ایران، گفت: براساس آمار تولید خودروهای دوگانه‌سوز در 11 ماه سال‌جاری به نسبت مدت مشابه سال گذشته، 57.2 درصد کاهش نشان می‌دهد.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، اردشیر دادرس با اشاره به مطلب فوق، اظهار کرد: به این ترتیب تا پایان بهمن‌ماه امسال در مجموع 40 هزار و 432 دستگاه انواع خودرو دوگانه‌سوز در خطوط تولید خودروسازان تکمیل شده است.

وی با بیان این مطلب که در11  ماه سال گذشته شرکت‌های خودروساز توانستند 94 هزار و 507 دستگاه انواع خودرو دوگانه‌سوز تولید کنند، افزود: براساس مصوبه شورای اقتصاد  140 هزار خودرو دوگانه‌سوز باید در کشور تولید شود که  طبق تبصره 12 قانون رفع موانع تولید باید تفاوت قیمت بهینه‌سازی مصرف سوخت در اختیار خودروساز قرار داده شود.

این مقام مسئول به این موضوع نیز اشاره داشت که، تولید براساس مصوبه فوق مقرر است تا حداکثر 17 هزار دستگاه خودرو دوگانه‌سوز به منظور استفاده در صنعت حمل‌ونقل عمومی و خودروهای سنگین آماده شود. در نظر گرفته شود.

دادرس یکی از مسائل در کاهش تولید خودروهای دوگانه‌سوز در کشور را نبود مشوق در این بخش دانست و ابراز داشت: کشوری که دارنده اولین منابع گازی است طبیعی است که تولید خودروهای دوگانه‌سوز در آن باید بیش از دیگر کشورها مورد توجه قرار بگیرد و لذا طراحی پلتفرم جدید دوگانه‌سوز دور از دسترس نمی‌تواند باشد.

وی با تاکید بر این‌که باید از 4 خودرو تولید شده در کشور یکی دوگانه‌سوز باشد، تصریح کرد: با توجه به وضعیت اقتصادی کشور پیش‌بینی می‌شود استقبال از خودروهای دوگانه‌سوز بیش از خودروهای تک‌سوز باشد.

رئیس هیات مدیره انجمن CNG، کشور به این نکته نیز اشاره کرد که، در شرایط تحریم اقتصادی شیفت دادن تولید خودرو به سمت خودروهایی با سوخت پاک می‌تواند دارای اهمیتی مضاعف به جهت کاهش الودگی هوا و بی‌نیازی از ورادت سوخت به کشور باشد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.