| کد خبر: 175794 |

◄ جای خالی تاکسی در طرح پیش‌فروش ایران‌خودرو

شخص وزیر کشور در پی راه‌اندازی مجدد طرح نوسازی تاکسی‌های فرسوده است و معاونت‌های مختلف این وزاتخانه نیز مکلف به دنبال کردن این مهم هستند که عدم همراهی ایران‌خودرو با این طرح موجب شده است تا نوسازی در سکوت باقی باشد.

تین نیوز

مدیر عامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور در پاسخ به این سوال که چرا ایران‌خودرو در طرح پیش فروش خودروهای خود بازهم به پروژه نوسازی تاکسی‌های فرسوده بی اعتنا است و چرا هیچ فشاری از سوی دولت برای شرکت دادن تاکسی‌های فرسوده در طرح نوسازی به خودروسازان کشور وارد نمی‌شود گفت:موضوع نوسازی تاکسی‌های فرسوده به دلیل عدم همکاری تولید کننده داخلی ماه‌ها است که با مشکل مواجه شده و تلاش‌های اتحادیه نیز به جایی نرسیده است.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، مرتضی ضامنی افزود:  مسئولیت نوسازی تاکسی‌های فرسوده با اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری است؛ شخص وزیر کشور در پی راه‌اندازی مجدد طرح نوسازی تاکسی‌های فرسوده است و معاونت‌های مختلف این وزاتخانه نیز مکلف به دنبال کردن این مهم هستند که عدم همراهی ایران‌خودرو با این طرح موجب شده است تا نوسازی در سکوت باقی باشد.

وی در ادامه به این مساله اشاره کرد که نوسازی طرح تاکسی‌های فرسوده به علت این‌که موفق‌ترین طرح در دولت یازدهم و دوازدهم بوده است از اهمیت ویژه‌ای برای راه‌اندازی آن از سوی دولت وجود دارد ولی، همکاری نکردن ایران‌خودرو به هر دلیلی بیش از یک ماه است که طرح را متوقف ساخته است.

ضامنی اظهار داشت: در کارگروه ملی آلودگی هوا، رئیس سازمان محیط‌زیست، خودروسازان را مکلف به مشخص کردن زمانی خاص برای آغاز نوسازی تاکسی‌های فرسوده کرد که متاسفانه بازخورد مثبتی از تولیدکنندگان دریافت نشده است.

وی به زمان‌بر بودن پیش‌فروش خودرو از طرف ایران‌خودرو پرداخت و گفت: طولانی بودن زمان تحویل با طرح نوسازی تاکسی‌های فرسوده چندان سازگار نیست و باید در پروژه پیش‌فروش محصولات خود جایی هم برای نوسازی تاکسی‌های فرسوده تعیین شود. تحویل یک‌ساله برای تاکسی‌ها قطعاً صرفه اقتصادی نخواهد داشت.

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور با تاکید بر  اینکه به ایران‌خودرو تکلیف شده که 4هزار و 500 خودرو باید در طرح نوسازی تاکسی تحویل دهد که کم‌تر از نصف این رقم محقق شده افزود: گفته شده تا پایان سال باقیمانده خودروها نیز تحویل داده می‌شود اما بحث اتحادیه فراتر از این و مرتبط با تداوم طرح نوسازی است. در حال حاضر 115 هزار تاکسی فرسوده در کشور وجود دارد که تا پایان سال 97 این تعداد به 150 هزار دستگاه افزایش پیدا می‌کند که معادل 45 درصد از ناوگان تاکسی‌های موجود است.

ضامنی با اشاره به اینکه خودروسازی که مدعی است سالی حدود یک میلیون خودرو تولید می‌کند باید تخصیص 50 هزار دستگاه خودرو دران حوزه را در دستور کار قرار دهد، خاطرنشان کرد: قطعاً این کار چندان سخت نیست و با کمی همت و همراهی سازمان‌های مختلف شدنی است.

به گزارش تین‌نیوز، از مهرماه سال گذشته بود که طرح نوسازی با رکود همراه شد و تا به امروز نیز باب جدیدی در این باره گشوده نشده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.