| کد خبر: 157679 |

◄ باتری‌های پاناسونیک در خودروهای الکتریکی تویوتا

تویوتا در نظر دارد تا سال 2025 همه مدل‌های خود را مجهز به موتور الکتریکی کند و تا سال 2030 تیراژ این خودروها را به بیش از پنج میلیون دستگاه در سال برساند.

تین نیوز

تویوتا در نظر دارد تا سال 2025 همه مدل‌های خود را مجهز به موتور الکتریکی کند و تا سال 2030 تیراژ این خودروها را به بیش از پنج میلیون دستگاه در سال برساند.

در همین چهارچوب تویوتا و پاناسونیک توافق کردند تا برای ساخت و توسعه باتری‌های این خودروها با یکدیگر همکاری کنند.

به گزارش رویترز، کشورهای پیشرفته جهان برای کاهش گازهای گلخانه‌ای و آلودگی هوا در حال تلاش برای جایگزینی خودروهای برقی با ناوگان کنونی خود هستند و غول‌های بزرگ صنعت خودرو برای قرارگیری در این مسیر درحال‌توسعه فناوری خودروهای الکتریکی در بین محصولاتشان هستند.

افزایش چشمگیر محبوبیت خودروهای برقی در بین مصرف‌کنندگان باعث گسترش استفاده از این وسایل نقلیه پاک‌شده است و این موضوع باعث رقابت بسیار سنگین در بین خودروسازان برای توسعه خودروهای الکتریکی شده است و هر یک برنامه خود را برای محصولات الکتریکی آینده ارائه کرده‌اند.

اما بخش بزرگی از مشکلات خودروهای الکتریکی مربوط به فناوری‌های باتری این خودروها است. این باتری‌ها باید توانایی نگه‌داری مقدار زیادی شارژ را داشته باشند و از طرفی در دفعات بالای شارژ شدن قدرت شارژ خود را از دست ندهند و همچنین با هر میزان شارژ قادر باشند قدرت موردنیاز موتور الکتریکی خودرو را تأمین کنند. به همین دلیل بسیاری از خودروسازان در حال همکاری با غول‌های فناوری الکتریکی هستند تا برد خودرو، قیمت خودرو، زمان لازم برای شارژ شدن کامل باتری و ... را در خودروهای الکتریکی خود بهتر کنند.

به همین منظور تویوتا با پاناسونیک که باتری‌های لیتیوم یون خودروهای هیبریدی و برقی تویوتا را تأمین می‌کند صبح امروز قرارداد ادامه و توسعه همکاری امضا کرد.

طبق این قرارداد دو شرکت در ساخت باتری‌های فوق پیشرفته‌ای با یکدیگر همکاری خواهند کرد که محصولات برقی تویوتا برتر و متفاوت‌تر از محصولات دیگر شرکت‌ها باشد. افزایش تیراژ خودروهای برقی تویوتا به معنی افزایش نیاز این شرکت به باتری بیشتر است و این باعث گسترش همکاری تویوتا و پاناسونیک خواهد شد.

شارژ باطری خودرو

آکیو تویودا، رئیس شرکت خودروسازی تویوتا در جریان برنامه امروز صبح گفت: «صنعت خودرو باید به فکر نسل جدید باتری‌های خودروهای برقی باشد تا بتواند به اهداف خود دست یابد. ما برای آنکه تا سال ۲۰۳۰ میلادی به اهداف خود دست پیدا کنیم، باید سرعت تولید و توسعه باتری کنونی خود را افزایش دهیم و به همین دلیل است که ما از شرکت‌هایی همچون پاناسونیک و بری دیگر از شرکت‌های بنام در صنعت تولید باتری درخواست کمک کردیم تا بتوانیم به تعداد انبوه موردنیاز و همچنین کیفیت هرچه بهتر باتری‌های تولیدی خود برسیم.»

کشورهای متعددی همچون انگلستان، اسپانیا، فرانسه، نروژ، هند و چین به‌منظور جلوگیری از آلودگی هوا و کاهش میزان انتشار آلاینده‌ها به جو زمین و همچنین حفظ بیشتر محیط‌زیست اعلام کرده‌اند که طی یک یا دو دهه آینده قصد دارند فروش و تولید خودروهای آلاینده بنزینی و دیزلی را ممنوع و متوقف کنند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.