| کد خبر: 180373 |

◄ تکذیب احتمال توقف تولید خودرو در سال آینده

با توجه به روند نزولی تولید خودرو در ایران و هم‌چنین بدهی سنگین خودروسازان به شرکت‌های قطعه‌ساز که موجب ورشکستگی بسیاری از آن‌ها شده است، آینده صنعت خودرو در ایران در حاله‌ای از ابهام است.

تین نیوز

با توجه به روند نزولی تولید خودرو در ایران و هم‌چنین بدهی سنگین خودروسازان به شرکت‌های قطعه‌ساز که موجب ورشکستگی بسیاری از آن‌ها شده است، آینده صنعت خودرو در ایران در حاله‌ای از ابهام است. این درحالی است که استانداردهای 85گانه خودرویی هم از ابتدای زمستان اجرایی شده و درصورت رعایت این استانداردها، خودروسازان باید با بسیاری از محصولات پرفروش و سودآورشان خداحافظی کنند.

به‌گزارش تین‌نیوز به نقل از وزارت صنعت، این وزارتخانه در اطلاعیه‌ای، اخبار منتشرشده به نقل از مدیرکل صنایع خودرو درخصوص توقف تولید به‌دلیل مشکلات ناشی از تحریم را تکذیب کرد.

در این اطلاعیه آمده:«علی‌رغم تلاش استکبار جهانی برای توقف صنعت خودروی کشور، با توجه به نقش مهم و اساسی این صنعت در تولید ناخالص ملی و همچنین اشتغال کشور، وزارت صنعت با برنامه‌ریزی صورت‌گرفته با خودروسازان درزمینهٔ تأمین قطعات و اجزای موردنیاز برای تولید انواع خودرو به‌ویژه خودروهای پر تیراژ اقدام کرده است.

سال آینده شاهد افزایش تولید نسبت به امسال برای انجام تعهدات مربوط به‌پیش فروش خودرو از سوی خودروسازان خواهیم بود و تأکید می‌شود هیچ‌گونه خللی در تولید این خودروها در سال آینده اتفاق نخواهد افتاد.

خبر نقل‌شده از سوی مدیرکل صنایع خودرو مربوط به تعهدات خودروسازان در ارتباط با محصولاتی که به دلایل تحریم و عدم همکاری شرکای خارجی قابلیت تأمین نخواهند داشت، بوده است و مشکلی برای تولید خودروهای پرتیراژ ایجاد نخواهد شد.

ضمن قدردانی از تلاش همه همکاران محترم رسانه‌ای و خبرنگاران، درخواست می‌شود تا در تولید و انتشار اخبار، صحت اخبار را مدنظر قرار دهند.»

این اطلاعیه درحالی منتشر می‌شود که خودروهای پر تیراژی مانند پراید سال‌هاست که بلای جان و مال خریداران است و تولید چنین محصولاتی نه‌تنها افتخاری به‌حساب نمی‌آید بلکه عامل سرافکندگی و عقب‌افتادگی در صنعت است.

به هر ترتیب به‌نظر می‌رسد وزارت صنعت قصد دارد به هر ترتیب و با هر هزینه‌ای صنعت خودرو را زنده نگه دارد.

باید درنظر داشت که خودروسازان باسیاست‌های اشتباه خود در سال‌های گذشته به خود، قطعه‌سازان، مشتریان و کشور ضررهای زیادی وارد کرده‌اند و اگر قرار است در دوره تحریم‌ها هم صنعت خودرو به روش‌های قبلی خود ادامه دهد، شرایط اقتصادی مردم و دولت سخت‌تر خواهد شد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.