| کد خبر: 180312 |

◄ عدم تحقق اهداف صنعت خودرو و نوسازی ناوگان عمومی

در سال 96، ۱۴ هزار و ۶۰۷ دستگاه خودرو ناوگان حمل‌ونقل عمومی مسافری و جاده‌ای نوسازی شده‌اند که نسبت به سال 95، 69درصد کاهش و تا تحقق هدف 146درصد فاصله داشته است.

تین نیوز

در سال 96، ۱۴ هزار و ۶۰۷ دستگاه خودرو ناوگان حمل‌ونقل عمومی مسافری و جاده‌ای نوسازی شده‌اند که نسبت به سال 95، 69درصد کاهش و تا تحقق هدف 146درصد فاصله داشته است.

به‌گزارش تین‌نیوز به نقل از فارس، براساس گزارش سازمان برنامه‌وبودجه برای تولید سه‌هزار دستگاه خودروهای برقی و هیبریدی در سال 96 برنامه‌ریزی‌شده بود؛ اما به‌دلیل عدم وجود زیرساخت‌های مطلوب این موضوع اصلاً محقق نشد و درصد تحقق این هدف کمی صفر بوده است.

هم‌چنین علی‌رغم این‌که برای تولید 20هزار دستگاه خودروی سبک دیزلی استاندارد هدف‌گذاری شده بود؛ اما به علت عدم وجود زیرساخت‌های مطلوب و عدم همکاری دستگاه‌های دیگر بازهم این موضوع اصلاً محقق نشد و درصد تحقق این هدف کمی صفر درصد گزارش‌شده است.

براساس گزارش مذکور، مقررشده بود که 100هزار دستگاه موتورسیکلت در سال 96 تولید شود ولی 20‌هزار دستگاه تولیدشده است که براساس این میزان تولید 20درصد از هدف‌گذاری تحقق‌یافته که در این بخش محقق شده است که دلیل این امر عدم وجود زیرساخت مطلوب گزارش‌شده است.

هم‌چنین در سال 95 درمجموع 35هزار دستگاه خودرو تجاری تولیدشده است و قرار بود در سال 96، 50هزار دستگاه خودرو تجاری تولید شود؛ اما به علت عدم وجود زیرساخت‌های مطلوب فقط تولید 20هزار و 660 دستگاه محقق شده است که براین اساس 41.32 درصد از هدف تحقق‌یافته است.

درزمینهٔ تولید خودرو سواری و وانت هم هدف تولید یک‌میلیون و 600هزار دستگاه در سال 96 بوده است که از این تعداد یک‌میلیون و 502هزار دستگاه تولید و به عبارتی 93.88 درصد از هدف محقق شده است این درحالی است که در سال 95 یک‌میلیون و 331هزار دستگاه خودرو سواری و وانت در بخش صنعت کشور تولیدشده است.

این گزارش سازمان برنامه‌وبودجه می‌افزاید: در سال 95، 46هزار و 673 دستگاه خودرو شامل اتوبوس، مینی‌بوس و سواری کرایه در راستای نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی مسافری و جاده‌ای تعویض شد. مقررشده بود در این بخش در سال 96،  10هزار دستگاه خودرو نوسازی شود و با تعویض 14هزار و 607 دستگاه خودروی فرسوده در این بخش در این سال 146درصد از هدف محقق شده است.

این آمار درحالی است که شرایط در سال‌جاری در تمام دسته‌های بالا بسیار بحرانی‌تر از حد تصور مسئولان است و تولید انواع خودرو در 9ماهه ابتدای سال‌جاری 31 درصد کاهش داشته است. این مسئله باعث شده تا روند نوسازی ناوگان عمومی شهری و جاده‌ای بسیار کندتر از برنامه پیش برود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.