| کد خبر: 179752 |

مدنی:

◄ تاپایان سال دوهزار کامیون تحویل متقاضیان می‌شود

تعدادی از رانندگان خودروهای سنگین ناوگان حمل‌ونقل بین‌شهری کشور، نسبت به تأخیر در تحویل خودروهای خود در طرح نوسازی ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای کشور امروز و روز گذشته، مقابل شرکت سایپادیزل تجمع کردند تا زمان تحویل خودروها بعد از چندین ماه تأخیر مشخص شود.

تین نیوز

تعدادی از رانندگان خودروهای سنگین ناوگان حمل‌ونقل بین‌شهری کشور،  نسبت به تأخیر در تحویل خودروهای خود در طرح نوسازی ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای کشور امروز و روز گذشته، مقابل شرکت سایپادیزل تجمع کردند تا زمان تحویل خودروها بعد از چندین ماه تأخیر مشخص شود.

به‌گزارش تین‌نیوز به نقل از فارس، در این رابطه مجید مدنی، قائم‌مقام مدیرعامل در امور بازرگانی و فروش شرکت سایپادیزل گفت: در سال‌های گذشته در طرح‌‌های مختلف اقدام به ثبت‌نام از حدود سه‌هزار نفر در کلاس‌های مختلف خودروهای تجاری شد که تاکنون بالغ‌بر هزار و 200 دستگاه خودرو به متقاضیان تحویل‌شده است.

قائم‌مقام مدیرعامل در امور بازرگانی و فروش شرکت سایپادیزل بابیان اینکه روند تحویل این خودروها کمی کند بوده است، افزود: یکی از عوامل اثرگذار در تأخیرها  مشکلات قطعه‌سازان و قیمت‌های متفاوت قطعات بوده است.

او با اشاره به تعاملات مثبت و سازنده‌ای که در تأمین تسهیلات صورت‌گرفته است، گفت: این بخش هم موانعی را برای تحویل خودروها ایجاد کرده بود که طی جلساتی که مسئولان شرکت سایپادیزل با مسئولان بانک توسعه تعاون داشتند، مشکلات این بخش حل‌شده و تفاهم شده تا بانک عامل پرداخت وام‌ها را با سرعت بیشتری انجام دهد.

مدنی بابیان اینکه قبل از تجمعات روز گذشته و امروز شرکت سایپادیزل در تلاش برای یافتن راهی برای پاسخگویی به تعهدات خود در مقابل مشتریان بوده است، گفت: با اقدامات انجام‌شده و رفع موانع به‌زودی 430 نفر از متقاضیان برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی می‌شوند و این افراد ظرف 2 الی 3 ماه آینده خودروهای خود را تحویل خواهند گرفت.

قائم‌مقام مدیرعامل در امور بازرگانی و فروش شرکت سایپادیزل بیان داشت: براین اساس امروز شماره شاسی به 61 نفر از متقاضیان اعلام شد و این افراد پس از دریافت شماره شاسی باید برای دریافت مرحله دوم وام خود به بانک مراجعه کنند و حداکثر ظرف 10 تا 15 روز آینده خودروهای خود را تحویل خواهند گرفت.

او بیان داشت: در مرحله دوم یعنی پنج یا 6 روز آینده دوباره شماره شاسی به 60 متقاضی دیگر اعلام می‌شود و این اقدام با همین روند تا اعلام شماره شاسی به 430 مشتری ادامه خواهد داشت و تمامی این افراد باید بعد از دریافت شماره شاسی برای دریافت وام خود به بانک مراجعه کنند.

مدنی در پاسخ به این سؤال که بقیه متقاضیان چه زمانی خودروهای خود را تحویل خواهند گرفت، بیان داشت: پس از اعمال تحریم‌های یک‌جانبه آمریکا علیه ایران، اروپایی‌ها تا حدودی در اجرای تعهداتشان عقب‌نشینی کرده‌اند؛ اما شرکت سایپادیزل علیرغم این موضوع، درحال مذاکره با طرف اروپایی‌ است و این مراودات به‌صورت کامل قطع نشده و امیدواریم تا این شرکت اروپایی به تعهدات خود عمل کند.

او افزود: با توجه به اینکه پیش‌بینی می‌شود شرکت اروپایی به تعهدات خود به‌طور کامل عمل نکند، مذاکراتی با یک شرکت چینی به‌عنوان شرکت جایگزین انجام‌شده است.

مدنی اظهار داشت: تاکنون 1200 خودرو به مشتریان تحویل داده‌شده است و 430 دستگاه هم تحویل می‌شود و حدود 80 دستگاه دیگر به‌زودی به این تعداد برای تحویل به متقاضیان اضافه خواهد شد.

او گفت: بنابراین تا پایان سال حدود دوهزار خودرو از خودروهای ثبت‌نامی در طرح ساماندهی خودروهای فرسوده به مشتریان تحویل داده می‌شود که ممکن است تحویل تعداد اندکی از این خودروها به اوایل سال آینده موکول شود.

مدنی در مورد قیمت تحویل خودروها گفت: کلیه قطعات موردنیاز تا امروز با ارز 4200 تومانی وارد کشور شده است و بنابراین قیمت تمام‌شده خودرو هم با ارز مرجع محاسبه و تحویل مشتریان خواهد شد.

او در مورد قیمت خودروهایی که قرار است در آینده تحویل به مشتریان شود، گفت: در طرح ساماندهی خودروهای فرسوده ما کاملاً هم‌راستا با دولت حرکت خواهیم کرد، بنابراین اگر دولت ارز مرجع برای واردات به ما بدهد ما هم قیمت خودرو را با همان ارز محاسبه و به مشتری تحویل خواهیم داد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.