| کد خبر: 162922 |

◄ حمایت صریح وزیرصنعت از اجرای استانداردهای جدید خودرویی

محمد شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت با تأکید بر این‌که شرط اول در تولید خودرو تأمین استاندارد است گفت: وزارت صنعت متعهد است که به خودروسازی کشور عمق ببخشد اما عمق‌بخشی، به‌دوراز استاندارد مساوی با فاجعه است.

تین نیوز

محمد شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت با تأکید بر این‌که شرط اول در تولید خودرو تأمین استاندارد است گفت: وزارت صنعت متعهد است که به خودروسازی کشور عمق ببخشد اما عمق‌بخشی به‌دوراز استاندارد، مساوی با فاجعه است.

شریعتمداری در مراسم تحویل ۲۰۰دستگاه خودروی تجاری سایپادیزل اظهار کرد: در رعایت استانداردها، در کنار و حامی سازمان استاندارد هستم.

این موضوع در حالی از طرف وزیر صنعت مطرح شد که در روزهای اخیر معاونان وزارت صنعت در سخنانشان از مذاکره وزیر با سازمان استاندارد بر سر تعویق اجرای استانداردها خبر داده بودند.

او بابیان اینکه در دولت یازدهم برای نخستین‌بار آلاینده‌سازها و سهم آن‌ها از آلودگی کلان‌شهرها و ذرات معلق موردمحاسبه قرارگرفته، خاطرنشان کرد: در بررسی‌ها مشخص شد ۲۷ درصد از مجموعه آلاینده‌سازهای متحرک متعلق به خودروهای فرسوده است‌.

وزیر صنعت افزود: می‌خواهیم طی سال با نوسازی ۲۰۰ هزار خودرو یک تحول در حمل‌ونقل کشور ایجاد کنیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت براساس اعلام خودروسازان تا پایان سال ۱۶هزار دستگاه کامیون و کشنده تحویل می‌دهند افزود: تحویل سالانه ۷۰هزار خودرو نیاز به یک رشد شتابنده دارد و مانع مهم در اجرای این طرح تکنولوژی نبود بلکه تأمین مالی برای خریداران خودرو بود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: طرح نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی با تأکید، حمایت و پیگیری رئیس‌جمهور به‌پیش می‌رود و ورود وزارت نفت و بانک‌های عامل به این طرح و تصویب مصوبات لازم با این پیگیری‌ها محقق شد.

شریعتمداری ادامه داد: ورود قطعات منفصله موردنیاز خودروها در طرح نوسازی ناوگان تا پایان خردادماه و حداکثر تا تیرماه انجام شود

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: ۹۶.۷ درصد از تعهدات ساخت و تولید خودروی امسال کشور که یک‌میلیون و ۶۰۰ هزار دستگاه خودرو بوده است، انجام‌شده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.