| کد خبر: 179175 |

◄ اعلام قیمت خودرو توسط سازمان حمایت در هفته پیش‌ رو

مقرر شده تا سازمان حمایت در هفته جاری قیمت‌های جدید را اعلام کند و در این رابطه بررسی‌هایی نیز انجام شده که در زمان اعلام قیمت‌ها به اطلاع می‌رسد.

تین نیوز

دبیر انجمن قطعه‌سازان از تعیین قیمت جدید خودرو طی هفته پیش‌ رو خبر داد و گفت: این موضوع تنها خواست قطعه‌سازان نبوده و خودروسازان نیز خواهان واگذاری تعیین قیمت به حاشیه بازار هستند.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، مازیار بیگلو با تاکید بر اینکه تغییر قیمت خودرو یکی از اقداماتی است که در مرحله نخست می‌تواند به تغییر شرایط قطعه‌سازان کمک کند، اظهار کرد: در این زمینه شورای رقابت از این فرایند حذف و موضوع به سازمان حمایت ارجاع داده شده است که آن هم فقط در مورد خودروهای زیر 45میلیون‌تومان اعمال‌نظر خواهد کرد و قیمت خودروهای دیگر همچنان براساس حاشیه بازار تعیین خواهد شد. این موضوع خواست دو بخش قطعه و خودروسازی است.

وی در ادامه سخنان خود با تاکید بر اینکه فرمول سازمان حمایت براساس قیمت تمام‌شده است، ابراز داشت:  پس از نقض برجام از سوی کشور امریکا و ترک ایران از سوی برخی شرکای اروپایی خودروسازان،  در این مدت کوتاه تنها قیمت مواد اولیه حدود 151درصد افزایش داشته که بر این اساس قیمت‌ها در این بخش بیش از دو برابر افزایش پیدا کرده است. 

بیگلو به این نکته نیز پرداخت که در قیمت‌گذاری جدید افزایش در بخش‌های مختلف از سوی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان کاملاً دیده خواهد شد، گفت: با این تفاسیر مقرر شده تا  سازمان حمایت در هفته جاری قیمت‌های جدید را اعلام کند و در این رابطه بررسی‌هایی نیز انجام شده که در زمان اعلام قیمت‌ها به اطلاع می‌رسد.

دبیر انجمن قطعه‌سازان با اشاره به اینکه به محض تعدیل قیمت قطعه‌سازان، تولیدکنندگان این بخش آمادگی  کامل دارند که به‌ تامین نقدینگی بپردازند، یادآور شد: تقاضای انجمن از دو خودروساز این است که بعد از اعلام قیمت‌های جدید، بدون فوت وقت، قیمت قرارداد قطعه‌سازان را به‌روز کنند. زیرا این روزها قطعه‌سازان با زیان 50 درصدی درحال تولید قطعات هستند که موجب کاهش شدید نقدینگی در این حوزه شده است.

وی به طلب 7 هزار میلیاردی قطعه‌سازان از خودروسازان اشاره داشته و افزود: متاسفانه سرمایه در گردش قطعه‌سازان نسبت‌به سال گذشته با سه برابر کاهش مواجه است و لذا ضروری است تا دولت به منظور جلوگیری از تعطیلی خودرو و قطعه‌سازی در کشور تسهیلات در اختیار بخش صنعت خودرو و قطعه قرار دهد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.