| کد خبر: 178795 |

◄ وزارت صنعت سریع‌تر به مسئله قیمت خودرو ورود کند

وزارت صنعت باید به بحث افزایش قیمت خودرو وارد شود. سیدفرید موسوی، نایب‌رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اعلام این موضع گفت: این وزارتخانه باید با توجه به سازوکار کنترلی، خودرو را باقیمت مناسب به دست مصرف‌کننده برساند.

تین نیوز

وزارت صنعت باید به بحث افزایش قیمت خودرو وارد شود.

سیدفرید موسوی، نایب‌رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اعلام این موضع گفت: این وزارتخانه باید با توجه به سازوکار کنترلی، خودرو را باقیمت مناسب به دست مصرف‌کننده برساند.

به‌گزارش تین‌نیوز به نقل از ایرنا، موسوی روز یکشنبه در حاشیه نشست خبری حزب اتحاد ملت درباره افزایش قیمت خودروها توسط یک شرکت خودروسازی، اظهار داشت: این اقدام برای خودروهایی است که مشمول قیمت‌گذاری نمی‌شوند.

او به افزایش تورم در کشور اشاره کرد و افزود: این موضوع را هم باید در صنعت خودروسازی مدنظر قرارداد؛ باید به یک نقطه مشترک در این زمینه برسیم، نقطه‌ای که هم حقوق مصرف‌کننده رعایت شود و هم تولیدکننده متضرر نشود.

نایب‌رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس یادآور شد: درحال‌حاضر اشکال موجود در صنعت خودروسازی به‌نظام توزیع کلان برمی‌گردد. فضایی را ایجاد کردیم که ضد تولید است.

موسوی بابیان این‌که بین تولیدکننده و مصرف‌کننده یک‌سری بازاری چیده شده است که شاید اجحاف به تولید و مصرف باشد، ادامه داد: این موضوع صرفاً در حوزه‌های خودروسازی نیست، در بسیاری از کالاها ما این موضوع را مشاهده می‌کنیم.

او خاطرنشان کرد: وقتی دولت می‌خواهد به‌درستی از مصرف‌کننده حمایت کند، این بدنه وسط قبل از مصرف‌کننده نهایی که امروز آن‌قدر متورم شده است که همه حمایت‌ها را می‌بلعد و وقتی می‌خواهیم از تولید حمایت کنیم، سود بدنه وسط این اجازه را نمی‌دهد.

موسوی اضافه کرد: درعین‌حال این قیمت باید معقول باشد، نباید به نحوی باشد که قیمت تولید یک عددی باشد و مصرف‌کننده قیمتی دیگری را پرداخت کند.

نماینده مردم تهران یادآور شد: درصورت تعلل وزارت صنعت در این موضوع ممکن است هم تولیدکننده و هم بخش غیرم ولد میدان‌داری کنند و منویات خود را به کرسی بنشانند. تسریع در تصمیم و فاصله گرفتن از تعلل می‌تواند مفید باشد.

او همچنین درباره نظارت مجلس درخصوص رعایت حقوق مصرف‌کننده و تولیدکننده خاطرنشان کرد: ما می‌توانیم از ابزارهای نظارتی خود استفاده کنیم؛ اما انتظار داریم قبل از ورود مجلس، دولت، وزارت صنعت و تولیدکننده این نظارت را انجام دهند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.