| کد خبر: 177386 |

◄ خودرو هفته آینده رسماً گران می‌شود

بالاخره پس از مدت‌ها کشمکش، قیمت خودرو هفته آینده به‌طور رسمی گران خواهد شد.

تین نیوز

محسن صالحی‌نیا، معاون امور صنایع وزیر صنعت، معدن و تجارت با اعلام تعیین قیمت جدید خودروهای داخلی در هفته آینده افزود: قیمت نهایی خودروها شنبه و یکشنبه هفته آینده (۲۶ و ۲۷ آبان) و با درنظر گرفتن همه جوانب کار ازجمله قیمت‌های تمام‌شده خودروسازان و درنظر گرفتن حق‌وحقوق مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان اعلام می‌شود.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از سایت اطلاع‌رسانی دولت، صالحی‌نیا  گفت: همان‌طور که پیش‌تر «رضا رحمانی» وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کرده بود، قیمت‌گذاری خودرو به یک شورای مشورتی محول شده که جلسه آن شنبه یا یکشنبه هفته آینده برگزار می‌شود.

او بیان کرد: خودروسازان قیمت تمام‌شده خود را براساس ریز اقلام و شرایط موجود اعلام کرده و پیشنهاد داده‌اند و انتظار دارند براساس قیمت تمام‌شده به اعلام قیمت‌های جدید بپردازیم و در غیر این صورت مشمول زیان خواهند شد.

این مقام مسئول اظهار کرد: به نظر وزیر صنعت، معدن و تجارت، در تعیین قیمت خودروها براساس قیمت تمام‌شده آن‌ها، تعهدات پیشین مشتریان، تعهدات ثابت و غیرثابت قیمتی و همچنین برخی موارد پیش‌آمده با توجه به شرایط بین‌المللی (که ممکن است امکان تأمین برخی خودرو‌ها نباشد و خودروهای جایگزین معرفی شوند) موردتوجه قرارگرفته است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت تأکید کرد: مجموع همه این موارد باید در تعیین قیمت خودرو دیده شود و به گفته وزیر تا شنبه یا یکشنبه هفته آینده جمع‌بندی انجام‌شده و از طریق شخص وزیر یا معاونان اطلاع‌رسانی می‌شود.

او گفت: پیشنهادهای قیمتی خودروسازان براساس نوع خودروها و درصد ساخت داخلی آن‌ها متغیر است و باید تا اوایل هفته آینده صبر کنیم. سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان حتماً روی قیمت تمام‌شده با توجه به وظیفه ذاتی‌اش نظر خواهد داد و شورای رقابت نیز از منظر فرمول تعیین قیمت دیدگاه‌های خود را مطرح خواهد کرد.

صالحی‌نیا در پاسخ به این پرسش که چرا دولت تاکنون برای اعلام قیمت‌های جدید خودرو صبر کرده و زودتر به این مهم اقدام نکرده است تا زمینه برای سوء‌استفاده دلالان فراهم نشود، تأکید کرد: رسیدگی به هر موضوعی زمان‌بر است و فراموش نکنیم در ایام گذشته بسیاری از مردم برای تحویل خودرو ثبت‌نام کردند؛ اما خیلی‌های دیگر به‌دلیل نیازمندی نسبت به خرید اقدام کردند؛ بنابراین الزاماً این‌طور نبوده که در این میان دلالان سود کرده باشند.

او بیان کرد: خودرو باید مطابق فرآیندهایی قیمت‌گذاری شود، زیرا هم حقوق مصرف‌کنندگان مهم است و هم باید قیمت را به شکلی تعیین کرد که خودروساز و شرکت‌های تولیدی نیز بتوانند به فعالیت خود ادامه دهند؛ بنابراین هردوی این موارد باید باهم و در کنار هم دیده شوند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.