| کد خبر: 175687 |

◄ آغاز پیش‌فروش محصولات سایپا از صبح امروز

طرح پیش‌فروش محصولات سایپا شامل تیبا، تیبا دو، ساینا، سایپا 131، سایپا 132 و سایپا 151 از صبح امروز آغاز شد.

تین نیوز

طرح پیش‌فروش محصولات سایپا شامل تیبا، تیبا دو، ساینا، سایپا 131، سایپا 132 و سایپا 151 از صبح امروز آغاز شد.

به‌گزارش تین‌نیوز، این طرح شامل 50هزار دستگاه از محصولات سایپا می‌شود و مانند طرح‌های دیگر خودروسازان با محدودیت‌هایی برای خریداران اجراشده است.

موعد تحویل این محصولات از هفته چهارم تیرماه تا هفته چهارم شهریورماه 98 است و خریداران باید برای ثبت‌نام مبلغ 11تا 15میلیون تومان بپردازند.

در این طرح سود مشارکت ۱۵‌درصد و سود انصراف ۱۲‌درصدی لحاظ خواهد شد.

مانند همیشه قیمت نهایی پیش‌فروش خودروها براساس قیمت روز شرکت تعیین و بقیه وجه در زمان تحویل براساس قیمت روز شرکت محاسبه می‌شود.

مفاد توافق‌نامه‌ای که خریدار باید برای ثبت‌نام با آن موافقت کند به شرح زیر است:

این برگه به‌عنوان قرارداد ثبت‌نام خودرو-پیش‌فروش فی‌مابین مشتری که ازاین‌پس خریدار نامیده می‌شود  ازیک‌طرف و شرکت سایپا که من‌بعد فروشنده نامیده می‌شود از طرف دیگر، مطابق شرایط عمومی و اختصاصی ذیل که تعیین‌کننده حدود مسئولیت‌های فروشنده و خریدار هست، صادر می‌گردد.

شرایط عمومی

ماده 1- کلیه عملیات ثبت‌نام، تحویل خودرو و مدارک آن توسط نمایندگی مجاز و مطابق بخشنامه‌های اعلام‌شده توسط شرکت خودروساز صورت خواهد گرفت.

تبصره 1: درصورت خرید اینترنتی، ثبت‌نام از طریق سایت saipa.iranecar.com انجام و سایر مراحل (تحویل خودرو، مدارک و ...) در نمایندگی منتخب انجام می‌گردد.

ماده 2 – خریدار مکلف است مبلغ مربوط به خودرو را صرفا به‌صورت پرداخت الکترونیکی (کارت‌های عضو شبکه شتاب) واریز نماید.

تبصره1: چنانچه در هر زمان از فرایند خرید خودرو مشخص شود که وجه ثبت‌نام به‌حساب خودروساز واریز نشده است، خودروساز می‌تواند از اجرای فرایند خرید خودرو جلوگیری نمایید.

تبصره 2: نماینده شرکت خودروساز به‌هیچ‌وجه مجاز به دریافت وجه نقد، چک‌پول و یا مبلغی خارج از بخشنامه‌های صادره نیست. (به استثنا ماده 7 تبصره 1-  شرایط عمومی)

تبصره 3: درصورت پرداخت وجه نقد به نمایندگی، اشخاص حقیقی و حقوقی دیگر و یا بروز هرگونه مغایرت بین ذینفع چک و خریدار، کلیه مسئولیت‌ها و عواقب آن به عهده خریدار خواهد بود.

ماده 3- مشخصات شناسنامه‌ای خریدار باید با مشخصات مندرج در این برگه مطابقت نماید و چنانچه نقص یا اشتباهی در مشخصات ارائه‌شده از سوی خریدار وجود داشته باشد مسئولیت آن برعهده خریدار بوده و درصورت امکان اصلاح خریدار می‌بایست هزینه‌های مربوط به اصلاح اسناد و مدارک را پرداخت نماید.

تبصره 1: بدیهی است طرح هرگونه ادعایی از سوی خریدار مسموع نخواهد بود.

ماده 4 – خریدار موظف به ارائه نشانی دقیق و کامل محل سکونت خویش  بوده و هرگونه تغییر در آدرس محل سکونت و تلفن خود را می‌بایست در اسرع وقت و کتبا توسط نمایندگی به فروشنده اعلام نماید، بدیهی است درصورت عدم شناسایی خریدار به جهت قصور از موارد فوق، مسئولیتی برعهده فروشنده نخواهد بود.

تبصره 1: با توجه به این‌که کلیه مکاتبات با خریدار براساس آدرس، تلفن ثابت و همراه ارائه‌شده در این برگه صورت می‌گیرد، هرگونه مکاتبه‌ای که از طرف فروشنده به نشانی خریدار ارسال شود ابلاغ‌شده تلقی می‌گردد و عدم مراجعه متقاضی مشمول پرداخت سود تأخیر توسط فروشنده نمی‌گردد.

ماده 5- شماره‌گذاری خودرو  براساس مقررات جاری کشور هست و محل شماره‌گذاری خودرو براساس آدرس محل سکونت مندرج در قرارداد تعیین خواهد شد.

تبصره1: درصورت وجود سابقه خرید، نشانی ثبت‌شده در سیستم فروش شرکت ملاک عمل خواهد بود، مگر آنکه خریدار نسبت به اصلاح آن اقدام نماید.

ماده 6- هرگونه تغییر در استانداردهای اجباری پس از عقد قرارداد، چنان‌چه موجب افزایش هزینه و مشمول قیمت‌گذاری شود، با تصویب مرجع قیمت‌گذاری در قیمت فروش لحاظ می‌گردد.

ماده 7-فروشنده موظف هست بدون دریافت هرگونه وجهی از خریدار، خودروی خریداری‌شده را همراه با اسناد مالکیت به نمایندگی محل ثبت‌نام ارسال نماید.

تبصره1: در قبال خدمات جانبی نظیر انجام صلح‌نامه، رفع مغایرت‌های شماره‌گذاری و احراز محل سکونت، سند المثنی، اصلاح سند، پلاک‌سینی، استعلام مراجع قضایی، هزینه پارکینگ، تحویل خودرو و سند درب منزل خریدار صدور پیش فاکتور و نصب پلاک  وجه آن از خریدار درازای ارائه رسید دریافت می‌گردد.

ماده 8- خودرو مورد درخواست خریدار مشمول ضوابط گارانتی طبق بخشنامه‌های جاری شرکت سایپا یدک و مندرجات برگ گارانتی خودرو هست.

تبصره 1: خریدار موظف است ضمن مطالعه مندرجات کتابچه راهنمای خودرو، نسبت به انجام خدمات و سرویس‌های دوره‌ای در نمایندگی مجاز شرکت اقدام نماید، در غیر این صورت طبق قانون شرایط تضمین باطل می‌گردد.

ماده 9- خریدار در زمان تحویل خودرو می‌بایست از صحت و سلامت آن آگاهی یافته و به همراه خودرو، سند خودرو را نیز از نمایندگی دریافت و  مشخصات مندرج در این مدارک را کنترل نموده و درصورت مشاهده هرگونه مغایرت نسبت به اصلاح آن از طریق نمایندگی اقدام نماید.

تبصره:  بیمه‌نامه و سایر اوراق از طریق پست به آدرس اعلام‌شده از سوی مشتری ارسال می‌گردد.

ماده 10 –  مبالغ ماٌخوذه شامل قیمت پایه، مالیات بر ارزش‌افزوده، بیمه شخص ثالث، خدمات پست و شماره‌گذاری هست.

ماده 11 - خودرو دارای چرخ زاپاس، جک، آچار چرخ و مثلث خطر بوده که در زمان تحویل خودرو به خریدار ارائه  می‌گردد. ضمنا انتخاب بیمه بدنه و تجهیزات اضافی خارج از الزامات قانونی، درصورت امکان صرفا با درخواست خریدار و پرداخت هزینه‌های مترتبه امکان‌پذیر خواهد بود.

ماده 12 - خریدار می‌تواند از طریق سایت www.saipacorp.com   قسمت فروش / وضعیت مشتری مراحل ثبت‌نام و واریزی‌های خود به‌حساب گروه خودروسازی سایپا  را مشاهده و پیگیری نماید.

تبصره 1: مشتری می‌تواند هرگونه نقطه‌نظر، شکایت و انتقاد خود را با نمایندگی یا شماره تلفن 096550  و یا در سایت www.saipacorp.com اعلام نماید.

تبصره 2: مشتری می‌بایست بعد از اتمام مراحل خرید اینترنتی، جهت دریافت برگه قرارداد به نمایندگی مراجعه نماید. بدیهی است ارائه اصل فرم  قرارداد ملاک عمل جهت انجام سایر عملیات خواهد بود.

تبصره 3: خریدار می‌بایست هرگونه اعتراض به محاسبات فاکتور فروش و... را حداکثر ظرف مهلت یک سال از تاریخ فاکتور کتبا از طریق نمایندگی مربوطه به شرکت فروشنده اعلام نماید و بعد از مهلت مقرر به اعتراضات ترتیب اثر داده نخواهد شد.

شرایط اختصاصی

ماده 1: فروشنده به وجوه اولیه واریزی خریدار معادل سود مشارکت بعلاوه هدیه مشارکت  مندرج در این برگه به‌صورت روزشمار به‌عنوان مشارکت در تولید حداکثر تا موعد تحویل مشخص‌شده در قرارداد پرداخت می‌نماید.

تبصره 1: خریدار موظف است جهت تحویل خودرو، نسبت به پرداخت باقیمانده بهای خودرو براساس دعوت‌نامه ارسالی در زمان تعیین‌شده اقدام و درصورت عدم تکمیل وجه  فروشنده هیچ‌گونه تعهدی درخصوص محاسبه سود مشارکت ندارد.

تبصره 2: درصورت عدم پرداخت مابه‌التفاوت توسط مشتری در زمان مشخص‌شده، زمان تحویل خودرو متناسب با میزان تعهدات و تولید درزمانی دیگر توسط فروشنده تعیین و به مشتری اعلام خواهد شد.

تبصره 3: فروشنده موظف است، خودرو را در زمان تحویل  مندرج بر روی برگه درخواست به‌شرط گذشت مدت حداکثر 30 روز  از تکمیل وجه خریدار، تحویل نماید.

ماده 2- درصورت تاخیر در تحویل، فروشنده موظف است به وجوه اولیه واریزی خریدار، سود مشارکت (حداقل سود سپرده نظام بانکی) بعلاوه جریمه تاخیر در تحویل مندرج در این برگه و هم‌چنین به وجوه واریزی مابه‌التفاوت خریدار (تکمیل وجه بهای خودرو) صرفاً جریمه تأخیر در تحویل مندرج در این برگه را به‌صورت روزشمار محاسبه و پرداخت می‌نماید.

تبصره 1: سود مشارکت وجوه دریافتی از تاریخ واریز وجه (پرفراژ حواله) ملاک محاسبه هست.

تبصره2: ملاک محاسبه جریمه تأخیر تاریخ صدور فاکتور هست و فاصله زمانی بعد از صدور فاکتور تا تخصیص و نصب پلاک راهنمایی و رانندگی در محاسبات این بند لحاظ نمی‌گردد و درصورت تأخیر ناشی از شماره‌گذاری هیچ‌گونه مسئولیتی متوجه فروشنده  نیست.

تبصره3: نرخ سود جریمه تأخیر محاسبه‌شده بر روی برگه درخواست در پیش‌فروش قطعی، عادی و مشارکت در تولید برابر است با حداقل سود سپرده یک‌ساله نظام بانکی بعلاوه 12 درصد سالیانه

تبصره 4: کارت خودرو، کارت سوخت و شناسنامه مالکیت خودرو توسط راهنمایی و رانندگی صادر می‌شود و درصورت تأخیر در صدور این اسناد، هیچ‌گونه مسئولیتی متوجه فروشنده نیست.

تبصره 5: درصورت تأخیر در تحویل (پیش‌فروش‌های اعتباری) ملاک محاسبه صرفاً پرداخت نقدی خریدار خواهد بود.

ماده 3- انصراف از خرید از جانب خریدار فقط تا زمانی که خودرو به مشتری تخصیص نیافته است، امکان‌پذیر هست.

ماده 4-درصورت انصراف خریدار، قرارداد فروش ابطال گشته و مبلغ ودیعه به‌اضافه سود مشارکت انصراف  مندرج در این برگه برای وجوه واریز نقدی  به‌شرط گذشت یک ماه از تاریخ ثبت‌نام به‌صورت روزشمار محاسبه و حداکثر ظرف مدت 20 روز  از تاریخ انصراف به خریدار مسترد خواهد شد.

تبصره1: درصورت استفاده خریدار از تسهیلات بانک، تحت هیچ‌گونه شرایطی مجاز به انصراف از خرید خودرو نیست

تبصره 2: ملاک محاسبه سود انصراف تاریخ ثبت انصراف هست لذا زمان صرف شده جهت صدور چک یا حواله انصراف مشمول سود انصراف نخواهد بود.

ماده 5 - خریدار می‌تواند درصورت قابل صلح بودن درخواست تا قبل از زمان صدور فاکتور فروش منافع حاصل از این ثبت‌نام را به غیر واگذار نماید که این امر منوط به امضاء و اثرانگشت برگه صلح‌نامه خواهد بود.

ماده 6 - با توجه به سیاست‌های کلان پیش‌بینی‌شده به جهت تنظیم بازار و ایجاد تعادل و عدم استفاده مضاعف از خرید خودرو برای تجارت، مشتری اقرار و تعهد می‌نماید که در 18 ماه گذشته هیچ‌یک از محصولات گروه سایپا را خریداری ننموده و اطلاعات واردشده ازجمله شماره ملی و مشخصات سجلی مغایرت نداشته و درصورت احراز این موارد شرکت راسا حق خواهد داشت نسبت به ابطال جریان خرید خودرو و عودت وجه به‌حساب مشتری مطابق قوانین استرداد وجه شرکت اقدام خواهد نمود.

ماده 7 - چنانچه انجام تعهدات عرضه‌کننده و اجرای قرارداد به‌دلیل حوادث غیرمترقبه داخلی و یا خارجی که خارج از اختیارات عرضه‌کننده هست در موعد مقرر ناممکن و یا غیرمقدور باشد، این تعهدات به حالت تعلیق درمی‌آید.

ماده 8 - مشتری با علم و اطلاع نسبت به شرایط و بندهای فوق‌الذکر اقدام به خرید خودرو نموده و درصورت تحقق موارد یادشده حق هرگونه اعتراض و ادعای حقوقی و کیفری را در تمامی مراجع ذیصلاح قضایی ازجمله محاکم دادگستری، سازمان تعزیرات حکومتی و ... از خود سلب و ساقط می‌نماید.

ماده 9 - درروش فروش اینترنتی درصورت عدم واریز وجه به‌حساب شرکت خودروساز و یا عدم تکمیل فرآیند فروش به هر دلیلی ازجمله ((مشکلات اینترنتی، برگشت وجه توسط بانک به‌حساب مشتری و ...)) قرارداد با مشتری منعقد نمی‌گردد و شرکت خودروساز مسئولیتی در قبال این موضوع نخواهد داشت.

ماده 10- درروش پیش‌فروش اینترنتی به‌هیچ‌عنوان امکان تغییر روش فروش و یا تغییر نوع و مدل خودرو وجود ندارد.

ماده 11- پس از ثبت‌نام اینترنتی امکان تغییر نمایندگی و یا تحویل خودرو به سایر نمایندگان وجود ندارد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.