| کد خبر: 177060 |

◄ تأمین انرژی کارخانه‌های تویوتا با هیدروژن

تویوتا سال‌هاست به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین خودروسازان جهان، نگاه ویژه‌ای به حفظ محیط‌زیست دارد و چه در محصولات و چه در کارخانه‌هایش سعی در حفظ انرژی و کاهش آلودگی محیط‌زیست دارد.

تین نیوز

تویوتا سال‌هاست به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین خودروسازان جهان، نگاه ویژه‌ای به حفظ محیط‌زیست دارد و چه در محصولات و چه در کارخانه‌هایش سعی در حفظ انرژی و کاهش آلودگی محیط‌زیست دارد.

به‌گزارش تین‌نیوز به نقل از ایسنا، این شرکت در مناطق مختلف دنیا با استفاده از انرژی‌های نو برای کارخانه‌های خودروسازی خود توانسته به یکی از پاک‌ترین خودروسازان جهان تبدیل شود.

انگجت در گزارشی نوشت: به‌تازگی بزرگ‌ترین خودروساز ژاپن تصمیم گرفته تا با استفاده از ژنراتورهای هیدروژنی انرژی موردنیاز خطوط تولید خود در ژاپن را تأمین کند.

تویوتا اولین تولیدکننده موتور احتراق هیدروژن همه‌منظوره است که برای استفاده در کارخانه‌ها و سایر سایت‌های صنعتی ساخته‌شده است.

سوزاننده‌های هیدروژن درحال‌حاضر نیز وجود دارند؛ اما عموماً سطوح فراوان و خطرناکی از اکسید نیتروژن را براساس واکنش‌های سریع بین هیدروژن و اکسیژن آزاد می‌کنند. درحالی‌که سوزاننده جدید این دو عنصر را نسبتاً جدا نگه می‌دارد و غلظت اکسیژن را کاهش می‌دهد و منجر به سیستمی می‌شود که با انتشار بسیار کم اکسید نیتروژن و انتشار صفر درصدی کربن دی‌اکسید همراه است.

این فقط یک تئوری نیست. تویوتا درحال‌حاضر از سوزاننده هیدروژن در کارخانه خود واقع در Honsha استفاده می‌کند و قصد دارد آنها را با ۱۰۰۰ مشعل گاز طبیعی در سراسر کارخانه‌های ژاپن جایگزین کند.

این سوزاننده‌های جدید به‌تدریج به دیگر کارخانه‌های این خودروساز در کشورهای دیگر معرفی خواهند شد، درحالی‌که شرکت‌های دیگری تحت حمایت تویوتا نیز به‌دنبال این فناوری هستند.

این کار به اهداف زیست‌محیطی گسترده ژاپن کمک می‌کند که شامل حذف ماشین‌های غیر برقی تا سال ۲۰۵۰ می‌شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.