| کد خبر: 177054 |

◄ خروج رنو و آینده مبهم خریداران

با خروج خودروسازان فرانسوی از ایران، دو خودروساز بزرگ ایران که بیشتر تخم‌مرغ‌های خود را در سبد این شرکت‌ها چیده بودند دچار مشکلات زیادی شدند.

تین نیوز

با خروج خودروسازان فرانسوی از ایران، دو خودروساز بزرگ ایران که بیشتر تخم‌مرغ‌های خود را در سبد این شرکت‌ها چیده بودند دچار مشکلات زیادی شدند.

به‌گزارش تین‌نیوز، رنو تمام تلاش خود را کرد تا در ایران بماند؛ اما بالاخره در پی فشارهای آمریکا این شرکت هم ناچار ایران را ترک کرد و تولید خودروهایی مانند تندر 90 و رنو ساندرو که سهم زیادی از بازار داخلی را ر اختیار داشتند را در حاله‌ای از ابهام فروبرد.

با توجه به عدم امکان تولید صددرصدی قطعات این خودروها به‌نظر می‌رسد به‌زودی تولید این محصولات به صفر برسد و به‌دلیل پیش‌فروش تعداد زیادی از این محصولات به‌نظر می‌رسد که به‌زودی خودروسازان مدل‌های جایگزین برای خریداران این مدل‌ها معرفی شود.

محمدرضا سروش، مدیرعامل سایپا روز گذشته در گفتگو با یک خبرگزاری از احتمال جایگزینی رنو ساندرو با مدل‌های دیگر خبر داده و افزود: درحال‌حاضر تعهدات شرکت به مشتریان بیش از قطعات سی کی دی موجود در انبارهاست.

به گفته سروش این شرکت برای حفظ منافع مشتریان طرحی را برای تأمین قطعات ساندرو پیش‌بینی کرده؛ اما درصورت به نتیجه نرسیدن این طرح محصول جایگزین ساندرو معرفی خواهد شد.

این صحبت‌های مدیرعامل سایپا درحالی است که بسیاری از خریداران محصولات رنو در ایران اینک به‌شدت نگران تأمین قطعات خودروهای خود در آینده هستند.

با توجه به قطع همکاری رنو با ایران، قطعات یدکی خودروهای رنو به ایران وارد نمی‌شود و یا باقیمت‌های بالایی وارد می‌شود. این معضل بسیاری از خریداران آینده محصولات رنو را نگران کرده است. نگرانی که امکان دارد در آینده به حقیقت تبدیل شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.