| کد خبر: 176445 |

◄ ایجاد هوش مصنوعی کنجکاو در خودرو با همکاری هوندا و دانشگاه‌های آمریکا

پس‌ازآن که غول‌های خودروسازی و غول‌های الکترونیک برای توسعه خودروهای خودران و هوش مصنوعی در آن‌ها باهم وارد همکاری شدند، هوندا تصمیم گرفت تا با همکاری دانشگاه‌های معتبر آمریکایی این‌بار از رقبا پیشی بگیرد.

تین نیوز

پس‌ از آن که غول‌های خودروسازی و غول‌های الکترونیک برای توسعه خودروهای خودران و هوش مصنوعی در آن‌ها باهم وارد همکاری شدند، هوندا تصمیم گرفت تا با همکاری دانشگاه‌های معتبر آمریکایی این‌بار از رقبا پیشی بگیرد.

به‌گزارش تین‌نیوز به نقل از ایسنا با توجه به توسعه و استقبال بی‌نظیر از فناوری‌های نوین همچون هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی در خودروسازی، حالا شرکت ژاپنی هوندا تصمیم گرفته و اعلام کرده است که می‌خواهد با بهترین دانشگاه‌های آمریکایی که میزبان برترین نوابغ از سراسر جهان هستند، همکاری کند تا در آینده‌ای نزدیک بتوانند به توسعه، طراحی و تولید خودروهای کاملاً هوشمند و خودران بپردازند.

خودروهای خودران و هوشمند قادرند با بهره‌گیری از فناوری‌های نوین و پیشرفته‌ای نظیر یادگیری ماشینی و هوش مصنوعی، بدون نیاز به راننده، در خیابان و جاده‌های شهرهای مختلف تردد و سرنشینان خود را جابه‌جا کنند.

مقامات هوندا خاطرنشان کرده‌اند که این شرکت به‌تازگی با سه دانشگاه مطرح آمریکایی همکاری‌های خود را آغاز کرده است تا بتواند به‌طور کامل به سمت‌وسوی هوشمندسازی وسایل نقلیه برود.

به گفته مقامات هوندا، آن‌ها به خودروهای هوشمند و خودران این امکان را خواهند داد تا به یادگیری علاقه‌مند شده و با جهان پیرامون و با یکدیگر ارتباطات بهتری برقرار کنند.

آنها براین باورند که قادر خواهند بود خودروهایی با ذهنیت کنجکاو و پرسشگر همچون پیچیدگی‌های مغز انسان ایجاد کنند و امکانات بالقوه‌ای را دراختیار کاربران قرار دهند. دستاوردهای این پروژه که با همکاری سه دانشگاه مطرح آمریکایی کلید زده‌شده است، در پایان این پروژه به‌صورت عمومی منتشر خواهد شد.

برخی جمعیت‌ها در جهان تشکیل‌شده‌اند تا با توسعه سریع هوش‌های مصنوعی در جهان مقابله کنند. این گروه‌ها اعتقاددارند که توسعه سریع هوش‌های مصنوعی باعث به خطر افتادن بشریت می‌شود.

به‌تازگی تسلا برای پیروی از خواسته چنین گروه‌هایی تولید خودروهای خودران خود را متوقف کرده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.