| کد خبر: 176245 |

◄ فروش «رنو» در ایران قطع شد

رنو فرانسه که در دوران پسابرجام یکی از اصلی‌ترین شرکای خودروسازان داخلی بود و حتی قرار بود طبق برنامه‌ریزی‌ها، این شرکت با همکاری ایدرو در سایت خودروسازی بن رو در ساوه تولید محصولاتش را آغاز کند، فروش محصولاتش را به ایران قطع کرد.

تین نیوز

رنو فرانسه که در دوران پسابرجام یکی از اصلی‌ترین شرکای خودروسازان داخلی بود و حتی قرار بود طبق برنامه‌ریزی‌ها، این شرکت با همکاری ایدرو در سایت خودروسازی بن رو در ساوه تولید محصولاتش را آغاز کند، فروش محصولاتش را به ایران قطع کرد.

به‌گزارش تین‌نیوز به نقل از تسنیم، طبق گزارش رنو فرانسه در ماه سپتامبر این شرکت هیچ فروشی به ایران نداشته است. این درحالی است که در سپتامبر سال گذشته فروش این شرکت به ایران بالغ‌بر 10 هزار و 932 دستگاه اعلام‌شده بود.

به‌نظر می‌رسد رنو برخلاف وعده‌هایش قصد دارد در پیروی از آمریکا خودروسازان ایرانی را تحریم کند.

رنو در اوت 2018 یعنی نخستین ماه بازگشت تحریم‌های آمریکا علیه ایران نیز فروش خود در بازار ایران را به نصف کاهش داده و به 7 هزار و 626 دستگاه رسانده بود.

تحریم‌های آمریکا علیه صنعت خودرو ایران از 6 اوت بازگشته است.

این شرکت فرانسوی باوجود روابط طولانی و گسترده با صنعت خودرو ایران به‌یک‌باره همکاری‌های خود را با ایران متوقف کرده است. این شرکت در دوره اول تحریم‌های خودرویی که توسط دولت اوباما علیه ایران به اجرا گذاشته شد همکاری‌های خود را با ایران کاهش داده بود؛ اما براساس آمار سپتامبر 2018، در دوره جدید تحریم‌ها این همکاری‌ها را به‌طور کامل قطع کرده است.

به‌تازگی مدیران رنو به‌صراحت اعلام کرده‌اند از تحریم‌های آمریکا علیه ایران پیروی خواهند کرد.

رنو در سال 2017 میلادی 162 هزار و 79 دستگاه از محصولات خود را روانه بازار ایران کرد. فروش رنو فرانسه به ایران در این سال نسبت به سال قبل از آن رشد 49.3 درصدی داشت. فروش رنو به ایران در سال 2016 نیز نسبت به سال قبل از آن رشد 110 درصدی داشت و به 108536 دستگاه رسید. رنو در سال 2015 بالغ‌بر 51500، در سال 2014 بالغ‌بر 33هزار دستگاه و در سال 2013 بالغ‌بر 39هزار و 600 دستگاه از محصولات خود را به ایران فروخته بود.

خودروسازان فرانسوی بارها به صنعت کشورمان ضربه زده‌اند؛ اما بازهم هر بار که امکان همکاری با شرکت‌های خارجی برای دو خودروساز بزرگ کشور به وجود می‌آید، بار دیگر خودروسازان داخلی ساده‌لوحانه به سراغ آن‌ها می‌روند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.