| کد خبر: 175290 |

◄ فروش لوازم یدکی برخی خودروها با نرخ کم‌تر

با نظارت دقیقی که بر بازار لوازم یدکی در چند ماه اخیر وجود داشته برخی از متخلفان ناگزیر قیمت‌های خود را به نصف هم تقلیل داده‌اند.

تین نیوز

رئیس اتحادیه لوازم یدکی کشورمان از در اختیار قرار دادن لوازم مصرفی خودرو به کامیونداران با نرخ دلار 4200 تومانی خبر داد و گفت: برنامه‌ای در دست اقدام است که براساس آن اقلام مصرفی برخی خودروها با نرخ کمتری در اختیار صاحبان آن‌ها قرار داده شود.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، غلامرضا بخشی‌زاده با توضیح اینکه به این منظور در انتظار ابلاغ وزارت صنعت، معدن و تجارت هستیم، افزود: با این ابلاغ واردکنندگان لوازم یدکی تحت نظر اتحادیه مجاز به ارائه محصولات خود به بازار هستند.

 وی به دستورالعمل و لیستی اشاره داشت که در حال آماده شدن به منظور شناسائی واردکنندگان لوازم یدکی با ارز 4200 تومانی است و افزود: با این اتفاق لوازم یدکی وارد شده به کشور با ارز دولتی بر پایه 4200 تومان به کامیون‌داران و خودروهایی که مشخص خواهند شد تحویل می‌شوند.

بخشی‌زاده به فرصت یک هفته‌ای برای اجرائی شدن دستور‌العمل فوق، پرداخت و گفت: با نظارت دقیقی که بر بازار لوازم یدکی در چند ماه اخیر وجود داشته برخی از متخلفان ناگزیر قیمت‌های خود را به نصف هم تقلیل داده‌اند.

رئیس اتحادیه لوازم یدکی کشور خاطرنشان کرد: هیچ‌یک از واردکنندگان لوازم یدکی که با ارز دولتی اقدام به واردات کرده‌اند اجازه فروش بدون موافقت اتحادیه را نداشته و  باید منتظر دستورالعمل جدید باشند. اگر ورادکندگان با ارز «نیمایی» هم به اتحادیه در این راه کمک کنند قطعاً از سر علاقه به کشور خواهد بود که ما از ان‌ها تقدیر می‌کنیم.

رئیس اتحادیه لوازم یدکی کشور، به مردم اطمینان داد که، با ترخیص لوازم یدکی از گمرک، دیگر نگرانی برای تامین قطعات مصرفی خودرو وجود نخواهد داشت.

وی در پاسخ به این سوال که آیا لوازم یدکی یاد شده به خودروسازان برای رفع نقص خودروهای موجود در انبار تعلق خواهد گرفت یا خیر؟ افزود: قطعاً خیر؛ زیرا لوازم یدکی واردشده توسط فروشندگان ما یک صدم سفارشات خودروسازان هم نیست و لذا ملزومات وارد شده تنها برای تامین بازار مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

به گزارش تین‌نیوز، به نظر می‌رسد از این پس خودروسازان برای عدم تحویل خودروهای دپو شده در پارکینگ‌ها دلیل موجهی در دست نداشته باشند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.