| کد خبر: 174919 |

◄ سالگرد انتشار اولین آگهی خودرو در روزنامه + تصاویر

رنسوم اولدز (Ransom Eli Olds) سوم ژوئن 1863 متولد شد. او از پیشگامان صنعت خودرو در آمریکا و جهان بود. به ادعای او اولین خودرو بخارش را در سال 1894 و اولین خودروی بنزینی را در سال 1896 با دستان خود ساخته است.

تین نیوز

رنسوم اولدز (Ransom Eli Olds) سوم ژوئن 1863 متولد شد. او از پیشگامان صنعت خودرو در آمریکا و جهان بود. به ادعای او اولین خودرو بخارش را در سال 1894 و اولین خودروی بنزینی را در سال 1896 با دستان خود ساخته است.

رنسوم اولدز (June 3, 1864 – August 26, 1950)

به گزارش تین‌نیوز، اولدز در سال 1897 شرکت اولدزموبیل را تأسیس کرد. در سال 1899 این شرکت با شرکت ساموئل اسمیت که متعلق به فردی به همین نام بود ادغام شد و به Olds Motor Works تغییر نام داد. در این شرکت اسمیت مدیرعامل و اولدز معاون مدیرعامل بودند.

در سال 1901 با ساخت خط تولید منحصربه‌فرد اولدز، اولین محصول این کارخانه یعنی مدل کورود دش (Curved Dash) به بازار آمد.

در نهم مارس 1901 کارخانه این شرکت دچار حریق شد و تنها یک خودرو از این آتش‌سوزی نجات یافت.

پلیس آمریکا سوار بر کورود دش

جالب است بدانید که اولدزموبیل تنها شرکت آمریکایی است که محصولاتی با موتورهای بخار، بنزینی، دیزل و الکتریکی به بازار ارائه کرده است.

در همان سال روی چاپین تصمیم گرفت تا با خودروی کورود دش از طریق کانال آب اری (Erie Canal) که مسیری باتلاقی بود به نیویورک برود. او پس از هشت روز به هتل آستوریا رسید؛ اما به‌دلیل کثیفی لباس‌ها و ماشین به داخل هتل راهش ندادند.

روی چاپین در حال راندن کورود دش در مسیر باتلاقی
چاپین در مقابل هتل استوریا با لباس های کثیف و گلی

کورود دش باقیمت 650 دلار ارزان‌ترین خودرو تا پیش از خودرو ارزان‌قیمت فورد بوده است. اولدزموبیل در سال 1902 توانست 600 دستگاه از این خودرو را بفروشد؛ اما در سال‌های 1902 و 1903 به ترتیب توانست سه هزار و چهار هزار دستگاه از این مدل را به مشتریان تحویل دهد.

در سال 1908 جنرال‌موتورز شرکت Olds Motor Works را خریداری کرد و نام آن را به اولدزموبیل تغییر داد. متأسفانه این برند محبوب به‌دلیل شرایط بد اقتصادی در سال 2004 برای همیشه از بین رفت.

امروز سالگرد انتشار اولین آگهی تجاری خودرو در روزنامه است که مربوط به مدل کورود دش اولدزموبیل بوده است. در این تبلیغ قیمت خودرو همان‌طور که بالا اعلام شد 650 دلار اعلام‌شده و به‌عنوان شعار تبلیغاتی نوشته‌شده «تپه‌ها در برابر اولدزموبیل هیچ هستند».

اولین آگهی خودرو منتشر شده در روزنامه
رنسوم اولدز در سال‌های پایانی زندگی

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.