| کد خبر: 174511 |

◄ شورای رقابت از قیمت‌گذاری خودرو کنار رفت

شورای رقابت دیگر در قیمت‌گذاری خودرو دخالت نمی‌کند. محسن بهرامی‌ارض‌اقدس، عضو شورای رقابت با اعلام این خبر گفت: قیمت خودرو توسط ستاد تنظیم بازار و سازمان حمایت انجام می‌شود.

تین نیوز

شورای رقابت دیگر در قیمت‌گذاری خودرو دخالت نمی‌کند.

محسن بهرامی‌ارض‌اقدس، عضو شورای رقابت با اعلام این خبر گفت: قیمت خودرو توسط ستاد تنظیم بازار و سازمان حمایت انجام می‌شود.

به‌گزارش تین‌نیوز به نقل از اتاق بازرگانی تهران، بهرامی‌ با اعلام این خبر اظهار کرد: ازاین‌پس شورای رقابت فقط چارچوب قیمت‌گذاری خودروهای داخلی و خودروهای مصداق تسلط و انحصار در بازار را مشخص و به ستاد تنظیم بازار ارائه می‌کند؛ اما میزان افزایش و قیمت‌ نهایی هر خودرو با مجوز این ستاد و در سازمان حمایت تعیین و به‌ خودروسازان ابلاغ خواهد شد.

عضو شورای رقابت افزود: تاکنون شورای رقابت برمبنای اینکه چه خودروهایی دارای قیمت‌های مسلط، وضعیت تهاجمی و بازار انحصاری هستند، برخی محصولات زیر ۴۵میلیون تومان دو خودروساز بزرگ را که در بازار رقیب ندارند، مشمول قیمت‌گذاری کرده بود. سهم این خودروها از بازار داخلی بیش از ۸۵ درصد بود و کاملاً وضعیت مسلطی در بازار داشتند اما افزایش قیمت، بسیاری از خودروها را از فهرست قیمت‌گذاری شورا حذف کرد.

او تصریح کرد: با اعلام نرخ تورم بخشی و نرخ پایه ارز و میزان ارزبری خودروهای تولید داخل توسط بانک مرکزی، شورای رقابت با سرعت دامنه تغییر قیمت‌ها و خودروهایی را که مصداق وضعیت مسلط در بازار هستند، به ستاد تنظیم بازار ارائه می‌کند و این ستاد درصورتی‌که افزایش قیمت این خودروها را لازم بداند، مجوز افزایش قیمت را به سازمان حمایت می‌دهد؛ اما عدد میزان افزایش قیمت محصولات خودروسازان در سازمان حمایت تعیین می‌شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.