| کد خبر: 174892 |

◄ احتمال اجباری شدن اسقاط خودرو توسط خودروسازان

درصورت تصویب طرح مصوب کمیسیون صنایع در صحن علنی مجلس، خودروسازان به ازای هر چهار دستگاه خودروی تولیدی، یک دستگاه خودروی فرسوده را از رده خارج می‌کنند.

تین نیوز

درصورت تصویب طرح مصوب کمیسیون صنایع در صحن علنی مجلس، خودروسازان به ازای هر چهار دستگاه خودروی تولیدی، یک دستگاه خودروی فرسوده را از رده خارج می‌کنند.

مصطفی جودی، عضو هیئت‌مدیره انجمن صنفی مراکز اسقاط و بازیافت خودروهای فرسوده با اعلام این خبر گفت: امیدواریم نمایندگان مجلس با این موضوع موافقت کنند تا فرایند اسقاط خودروهای فرسوده از وضعیت توقف فعلی خارج شود؛ آن‌هم در شرایطی که در آستانه فصل تشدید آلودگی هوا هستیم و اجرایی شدن این قانون تأثیر مثبتی در این زمینه خواهد داشت.

به‌گزارش تین‌نیوز به نقل از ایسنا، جودی اظهارکرد: براساس مصوبه سال ۱۳۸۸ هیأت دولت، خودروسازان باید معادل ۳۰ درصد تولیداتشان و واردکنندگان خودرو نیز متناسب با حجم واردات، تعدادی خودروی فرسوده را از رده خارج و گواهی اسقاط ارائه می‌کردند.

او بابیان اینکه از سال ۱۳۹۲ اجرای این قانون برای واردکنندگان خودرو آغاز شد، خاطرنشان کرد: بااین‌حال خودروسازان از اجرای این قانون خودداری کردند تا اینکه سرانجام سال گذشته هیئت دولت مصوبه پیشین خود درزمینهٔ الزام خودروسازان به اسقاط خودروهای فرسوده را لغو کرد.

عضو هیئت‌مدیره انجمن صنفی مراکز اسقاط و بازیافت خودروی فرسوده ادامه داد: این وضعیت درحالی است که از ابتدای تیرماه با ممنوع شدن واردات خودرو، فعالیت واردکنندگان خودرو متوقف و به‌دنبال آن اسقاط خودروهای فرسوده نیز متوقف‌شده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.