| کد خبر: 174338 |

◄ پیش‌فروش خودرو، هیچ تاثیری بر قیمت خودرو ندارد

با توجه به بالا رفتن قیمت خودرو و مشکلاتی که در ارائه خودرو به بازار از طرف خودروسازان انجام‌شده، سعید موتمنی، رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو با محکوم کردن خودروسازان به کاهش عمدی عرضه خودرو به بازار گفت: خودروسازان به این شکل بازار و قیمت‌ها را در بازار مدیریت کرده‌اند.

تین نیوز

با توجه به بالا رفتن قیمت خودرو و مشکلاتی که در ارائه خودرو به بازار در بخش عرضه به  وجود آمده، سعید موتمنی، رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو خودروسازان گفت: در حالی‌که متوسط داخلی‌سازی خودروهای کمتر از ۴۵ میلیون تومانی ۹۳ درصد اعلام‌شده، ارزبری هفت‌درصدی نمی‌تواند بهانه‌ای برای افزایش بی‌رویه این روزهای قیمت‌ها باشد.

به‌گزارش تین‌نیوز به نقل از ایرنا، موتمنی افزود:  عرضه یک ماه خودروسازان می‌تواند به کاهش ۵۰ درصدی قیمت‌ها بیانجامد. عرضه روزانه خودروسازان یک‌هزار و ۵۰۰ دستگاه است که در ماه ۴۵ هزار دستگاه می‌شود.

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو به پیش‌فروش این روزهای خودروسازان اشاره کرد و افزود: چنین پیش‌فروش‌هایی که تحویل خودروها در آنها بلندمدت است، به‌هیچ‌عنوان روی کاهش قیمت‌ها تأثیر ندارد و در حقیقت معامله‌ای روی کاغذ است.

به گفته این مقام صنفی، پیش‌فروش‌ها درحالی انجام می‌شود که خودروسازان هنوز به تعهدات دور پیشین پیش‌فروش‌ها عمل‌نکرده‌اند.

او بیان کرد: افزایش یا کاهش قیمت خودروها به نوسان دلار نیز وابسته است و درصورتی‌که نرخ دلار ثابت شود، افراد برای خرید یا فروش اقدام می‌کنند.

موتمنی یادآوری کرد: خودروسازان در هفته‌های گذشته بحث آزادسازی قیمت‌ها را پیش کشیدند، اما شورای رقابت با آن مخالفت کرد؛ اکنون وضعیت نامعلوم است و منتظریم بازار از بلاتکلیفی خارج شود.

او ادامه داد: خودروسازان افزایش ۱۷ تا ۱۸ درصدی قیمت‌ها را خواستارند؛ اما شورای رقابت در قبال آن سکوت کرده است.

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو، مطرح‌شدن افزایش ۵۰ درصدی قیمت خودرو را «شایعه‌ای بی‌اساس در فضای مجازی» برشمرد و گفت: این موضوع، غیرواقعی است و فقط چند سایت به آن دامن زده‌اند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.