| کد خبر: 173365 |

◄ پیش‌فروش عجیب و سه مجهولی محصولات ایران‌خودرو

تابه‌حال در هیچ جای جهان هیچ شرکتی کالایی نامعلوم را برای زمانی نامعلوم پیش‌فروش نکرده است؛ اما به لطف حمایت‌های بی‌دریغ برخی از مسئولین از صنعت خودرو بالاخره این اتفاق هم در ایران رقم خورد.

تین نیوز

تابه‌حال در هیچ جای جهان هیچ شرکتی کالایی نامعلوم را برای زمانی نامعلوم پیش‌فروش نکرده است؛ اما به لطف حمایت‌های بی‌دریغ برخی از مسئولین از صنعت خودرو بالاخره این اتفاق هم در ایران رقم خورد.

به گزارش تین‌نیوز، در طرح پیش‌فروش 40هزار خودرو ایران‌خودرو که هفته دیگر انجام خواهد شد زمان تحویل خودرو و مدل آن مشخص نیست.

در اطلاعیه شرکت ایران‌خودرو آمده:

به اطلاع کلیه متقاضیان محترم محصولات ایران‌خودرو می‌رساند، شرایط پیش‌فروش مشارکت در تولید شهریورماه 97 از روز سه‌شنبه 97/06/20 لغایت 97/06/31 و یا تا زمان تکمیل ظرفیت و به شرح جدول پیوست ارائه می‌گردد.

شرایط ویژه بخشنامه:

در این بخشنامه و در زمان ارسال دعوت‌نامه، خودروهای قابل‌عرضه به مشتریان مشخص و اعلام خواهد شد.

در این بخشنامه، پس از فرارسیدن موعد تحویل خودرو، درصورت اعلام شرکت ایران‌خودرو و تمایل مشتری امکان تغییر شرایط ثبت‌نام (تمدید موعد تحویل) با همان شرایط وجود خواهد داشت.

امکان ثبت‌نام در این بخشنامه صرفاً برای مشتریان حقیقی فراهم بوده و ثبت‌نام برای مشتری دوم نمایندگی و مشتریان حقوقی مجاز نیست.

قیمت نهایی خودرو در این شرایط، در زمان تحویل تعیین خواهد شد.

به‌این‌ترتیب این ثبت‌نام را می‌توان نوعی سپرده‌گذاری دانست که در حوزه وظایف ایران‌خودرو نیست و باید توسط بانک انجام شود.

در این بخشنامه زمان تحویل، مدل خودرو و قیمت خودرو نامشخص هستند و تنها گزینه مشخص کارخانه ایران‌خودرو است؛ یعنی خریدار مطمئن است از ایران‌خودرو خرید کرده است.

به‌طورکلی مشخص نیست چنین طرح پیش‌فروشی با مجوز چه سازمانی اجرا می‌شود. چطور خودروساز انتظار دارد خریدارانی که تا یک سال اجازه فروش خودرو خود را ندارند بدون هیچ آگاهی در زمینهٔ نوع خودرو، رنگ، موتور، قیمت و ... یک محصول را برای زمانی نامشخص خریداری کنند.

البته متأسفانه ممکن است عده‌ای حتی از این طرح هم استقبال کنند و شرایط صنعت خودرو را به بدتر از شرایط کنونی سوق دهند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.