| کد خبر: 172956 |

◄ شورای رقابت مسئول قیمت‌گذاری خودروهای زیر45میلیون تومان است

طبق قانون، شورای رقابت مسئول قیمت‌گذاری خودروهای زیر ۴۵ میلیون تومان است.

تین نیوز

طبق قانون، شورای رقابت مسئول قیمت‌گذاری خودروهای زیر ۴۵ میلیون تومان است.

عبدالرضا مصری، عضو ناظر مجلس در شورای رقابت با اعلام این مطلب گفت: از تغییر قانون درباره عدم اختیار شورای رقابت در قیمت‌گذاری بی‌اطلاعیم.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایسنا،  مصری با ابراز بی‌اطلاعی از تغییر اختیارات وزیر صنعت از طرف شورای‌عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا گفت: مصوبه اخیر شورای‌عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا درخصوص تغییر مرجع تصمیم‌گیری درباره قیمت‌ها هنوز به‌صورت رسمی انتشار عمومی نیافته است و بنده هم مصوبه‌ای دراین‌باره ندیده‌ام.

محمد شریعتمداری، وزیر صنعت، در حاشیه نشست روز یکشنبه خود با کمیسیون صنایع مجلس، گفت: براساس مصوبه اخیر شورای‌عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا دربند ۴ و ۵ که به تائید مقام معظم رهبری هم رسیده، دو موضوع به‌صورت روشن آمده است. اول اینکه تنها و تنها مرجع کارشناسی قیمت در کشور هیأت تعیین و تثبیت قیمت‌ها در سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان است به همین دلیل همه مراجع قانونی تعیین قیمت مکلف‌اند نظرات کارشناسی این هیأت را مبنای تصمیماتشان قرار دهند.

او ادامه داد: دربند دیگری از این مصوبه آمده است کلیه مراجع قانونی تعیین قیمت مکلف‌اند پس از تائید ستاد تنظیم بازار، مصوباتشان را برای اجرا ابلاغ کنند بنابراین هیچ مرجع قانونی مستقیماً نمی‌تواند هیچ مصوبه‌ای را ابلاغ کند بلکه  درصورت بررسی و تائید ستاد تنظیم بازار این مصوبات جنبه اجرایی پیدا می‌کند، این ستاد هم مرکب از نمایندگان ۹ وزارتخانه و بخش‌خصوصی و اتاق بازرگانی است  که نسبت به قیمت‌گذاری، تصمیم‌گیری می‌کند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.