| کد خبر: 172680 |

◄ تعیین قیمت خودرو معطل بانک مرکزی

اواخر مردادماه در نشست ویژه خبری شبکه دو، رضا شیوا، رئیس شورای رقابت از بررسی افزایش قیمت خودرو در بازار خبر داده بود. این اقدام شیوا موجب اختلال شدید در بازار خودرو و رشد سرسام‌آور قیمت خودرو شد.

تین نیوز

اواخر مردادماه در نشست ویژه خبری شبکه دو، رضا شیوا، رئیس شورای رقابت از بررسی افزایش قیمت خودرو در بازار خبر داده بود. این اقدام شیوا موجب اختلال شدید در بازار خودرو و رشد سرسام‌آور قیمت خودرو شد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از دنیای اقتصاد، اعلام نشدن قیمت خودرو از سوی شورای رقابت بیش از صحبت‌های رئیس این شورا در بازار اختلال ایجاد کرده و موجب ایجاد رکود تورمی در این بخش از بازار شده است.

یکی از اعضای شورای رقابت درزمینه تعلل شورای رقابت در اعلام قیمت‌های جدید می‌گوید که شورای رقابت برای قیمت‌گذاری خودرو فرمول مشخصی دارد، فرمولی که دارای متغیرهای خاص است.

او ادامه می‌دهد زمانی که خودروسازان به این شورا مراجعه کرده و خواستار افزایش قیمت محصولات خود هستند، این شورا به بررسی درخواست آنان پرداخته و درنهایت از بانک مرکزی درخواست می‌کند تا متغیرهای جدید را دراختیار این شورا قرار داده تا شورا براساس این تغییرات، به قیمت‌های جدید دست یابد و آن را دراختیار خودروسازان قرار دهد.

این عضو شورای رقابت با اشاره به سخنان رئیس این شورا، احتمال افزایش قیمت خودرو را رد نکرد؛ بااین‌حال دلیل تعلل شورای رقابت در اعلام قیمت‌های جدید را بی‌ارتباط با تأخیر بانک مرکزی در اعلام متغیرهای درخواستی این شورا ندانست.

متأسفانه عدم تصمیم‌گیری صحیح و تغییر مداوم قوانین در چند ماه اخیر بسیاری از فعالان اقتصادی را دچار سردرگمی کرده است. به‌طور مثال ابتدا اعلام شد واردات قطعات خودرو با ارز دولتی انجام می‌شود و پس‌ازآن اعلام کردند که این قانون عوض‌شده و حتی دریافت‌کنندگان ارز دولتی برای واردات قطعات خودرو باید مابه‌التفاوت قیمت ارز را بپردازند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.