| کد خبر: 171955 |

◄ ورود 34هزارخودرو قاچاق توسط 6 شبکه مافیایی

۳۴ هزار خودرو به‌صورت غیرقانونی توسط ۶ شبکه مافیایی ثبت‌سفارش شده است. امیر خجسته، رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی با اعلام این خبر گفت: آمار خودروهای وارداتی غیرقانونی را به‌ دست آورده‌ایم و منتظر آن هستیم تا گمرک، خودروسازان و پنج خانواده اصلی را که موضوع خودروهای وارداتی را پیگیری می‌کنند تعیین تکلیف کنیم.

تین نیوز

۳۴ هزار خودرو به‌صورت غیرقانونی توسط ۶ شبکه مافیایی ثبت‌سفارش شده است.

امیر خجسته، رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی با اعلام این خبر گفت: آمار خودروهای وارداتی غیرقانونی را به‌ دست آورده‌ایم و منتظر آن هستیم تا گمرک، خودروسازان و پنج خانواده اصلی را که موضوع خودروهای وارداتی را پیگیری می‌کنند تعیین تکلیف کنیم.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از خانه ملت، خجسته درخصوص آخرین وضعیت پرونده واردات غیر‌قانونی خودرو به کشور با بیان اینکه عمده خودروهای وارداتی غیر‌قانونی توسط شبکه مافیایی وارد کشور شده است، اظهارکرد: توسط ۶‌شبکه مافیایی ۳۴ هزار خودرو به‌صورت غیرقانونی ثبت‌سفارش شده، هنگامی‌که این موضوع را اعلام می‌کردیم آن را تکذیب می‌کردند بعد از اثبات موضوع رئیس‌جمهور سه تن از وزرا را مسئول پیگیری پرونده کرد که هنوز گزارش خوبی از آن ارائه نشده است.

 رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس با اشاره به اینکه فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی به جد موضوع خودروهای وارداتی غیرقانونی را پیگیری می‌کند، ادامه داد: تمامی خودروهای وارداتی که از طریق غیرقانونی و قاچاق به کشور واردشده‌اند باید تعیین تکلیف شوند، اینکه اعلام می‌کنند برای این خودروها عوارض گمرکی درنظر می‌گیرند اقدام مناسبی نیست.

نماینده همدان در مجلس تأکید کرد: اعمال عوارض گمرکی سنگین برای خودروهای وارداتی غیرقانونی معنی ندارد و باید براساس قوانین وضع‌شده با آنها برخورد کنیم.

تعداد زیادی خودرو در سال‌های اخیر از مجاری غیرقانونی به ایران واردشده‌اند که تعداد زیادی از این خودروها به فروش رفته و در دست خریداران است. تابستان سال گذشته در زمان بسته بودن سایت ثبت‌سفارش خودرو، تعداد زیادی خودرو به‌صورت غیرقانونی ثبت‌سفارش شد که بزرگ‌ترین پرونده قاچاق خودرو تا امروز بوده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.