| کد خبر: 171584 |

سخنگوی انجمن قطعه‌سازان:

◄ قطعه‌سازان فقط با 40 درصد از ظرفیت خود مشغول به کارند

در شرایط اقتصادی حال حاضر کشور، به نظر می‌رسد تغییر مدیران خودروساز تاثیری در بهتر شدن وضعیت قطعه‌سازان نداشته باشد. همین حالا نیز قطعه‌سازان تنها با 40 درصد از ظرفیت خود مشغول به کار هستند. اگر وضع به همین منوال پیش برود قطعه‌ساز چگونه می‌تواند به کار خود ادامه دهد؟

تین نیوز

سخنگوی انجمن قطعه‌سازان کشور از مشخص نبودن جایگزین تیم مدیریتی پس از جهرودی برای اداره خودروسازی سایپا خبر داد و گفت: یکی از مشاوران وزیر در انجمن قطعه‌سازان حضور دارد اما، در این مورد، اطلاعاتی در اختیار انجمن قرار داده نشده است.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، بهنیا در توضیح بررسی جایگزین کردن تیم پس از مدیران فعلی گروه خودروسازی سایپا، گفت: باید دید تیم جدید در شرکت خودروسازی سایپا مشکلات صنعت قطعه‌سازی که رکن اصلی ساخت خودرو در کشور است کاهش خواهد داشت و یا این مسائل به قوت خود باقی می‌مانند.

به گفته بهنیا، آن‌چه مسلم است دیگر خودروسازانی چون پژو به ایران باز نخواهند گشت و سرنوشت خط تولید قطعاتی که برای ساخت محصولات این شرکت احداث شد هم مشخص نیست. تنها یک راهکار وجود دارد و آن‌هم گفت‌وگو در چارچوب دیپلماسی بین‌المللی است که براساس تجربه همواره کارساز  بوده است. این‌  شرایط خودروسازی به پیش از آغاز تحریم‌ها بازمی‌گردد و تنها به دولتمردان و تدابیر آنان بستگی دارد. امروز ظرفیت تولید گروه خودروسازی ایران خودرو از 2600 خودرو در روز به 1000 دستگاه کاهش پیدا کرده و وضعیت سایپا بدتر است که بهتر نیست.

وی در پاسخ به این سوال که آیا تغییر مدیریت در گروه خودروسازی سایپا علیرغم عملکرد موفق جهرودی می‌تواند فروش خودرو شرکت سایپا را افزایش دهد؟ تصریح کرد:  بحث نحوه مدیریت در یک مجموعه بزرگ خودروسازی است. با تاخیر در پرداخت معوقات قطعه‌سازان اعتراضات افزایش پیدا کرد و به وزارت صنعت، معدن و تجارت و مجلس گزارش داده شد که در نتیجه با ورود این دو مرجع به موضوع معوقات تصمیم براین شده تا تیم مدیریت در این شرکت جای خود را به مدیریتی که انتخاب می‌شود بسپارد.

بهنیا با بیان این مطلب که پیش از انتخاب مدیرعامل جدید نمی‌توان در خصوص مراودات وی با قطعه‌سازان سخن به میان آورد، یادآور شد: بلاتکلیفی در بازار خودرو و اعلام ریاست محترم جمهور درباره ارز واحدهای خصوصی و ناگزیری واردات مواد اولیه با ارز به نرخ آزاد، از این پس قطعه‌ساز را به سویی هدایت می‌کند که تنها در قبال پول نقد  با خودروسازان همکاری کنند.

سخنگوی انجمن قطعه‌سازان کشور با اشاره به دو برابر شدن نرخ ارز  در ماه‌های اخیر گفت: ارقام خرید الومینیوم و مس که به شدت تغییر قیمت داشته است  پس از تحولات اخیر قابل قیاس با یک دو ماه گذشته نیست. قیمت مس در کشوری که دومین صادر کننده آن در جهان به شمار می‌آید از 24 به 70 هزار تومان در کیلوگرم رسیده است.

بهنیا، خاطرنشان کرد: در شرایط اقتصادی حال حاضر کشور، به نظر می‌رسد تغییر مدیران خودروساز تاثیری در بهتر شدن وضعیت قطعه‌سازان نداشته باشد. همین حالا نیز قطعه‌سازان تنها با 40 درصد از ظرفیت خود مشغول به کار هستند. اگر وضع به همین منوال پیش برود قطعه‌ساز چگونه می‌تواند به کار خود ادامه دهد؟

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.