| کد خبر: 147230 |

بیش از 80 درصد از قطعه سازان مطالبات بالای 3 ماه دارند

عضو هیات‌ مدیره انجمن تخصصی صنایع همگن قطعه‌سازی کشور معتقد است : مطالبات معوقه قطعه سازان حتی به 11 ماه هم میرسد.

تین نیوز

عضو هیات‌ مدیره انجمن تخصصی صنایع همگن قطعه‌سازی کشور معتقد است : مطالبات معوقه قطعه سازان حتی به 11 ماه هم میرسد.

مهدی مطلب زاده در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو با توجه به اظهارات اخیر معاون وزیر صنعت و معدن در خصوص مطالبات قطعه سازان اظهار داشت : اینکه مطرح می شود تمام مطالبات بالای 3 ماه قطعه سازان مدیریت شده است اصلا صحت ندارد و این امارها ناشی از ارائه اطلاعات خودروسازان به دولت است.

وی تاکید کرد : بر اساس اطلاعات موجود از وضعیت واحدهای قطعه سازی، بیش از 80 درصد از قطعه سازان مطالبات بالای 3 دارند که تاکنون پرداخت نشده است.

وی خاطر نشان کرد : البته مطالبات قطعه سازان شامل بخش های مختلفی می شود چنانچه بخشی از آن به دلیل ارزش افزوده قطعه سازان است که گاها تا یک سال این مطالبات به تعویق می افتد ، بخشی نیز به تحویل قطعاتی باز می گردد که تاکنون رسید تحویل صورت نگرفته است و بخشی از آنها نیز در خصوص شرکتهایی است که خودروسازان موجب ورشکستگی و توقف تولید آنها شدند که در این زمینه عمدتا پرداختی نیز صورت نمی گیرد.

وی با توجه به اخبار مربوط به پرداخت بخشی از مطالبات قطعه سازان گفت : البته برخی از شرکتهای خودروساز برای پرداخت بخشی از مطالبات قطعه سازان چک هایی را ارائه کردند که متاسفانه هیچ کدام از این چک ها وصول نمی شوند در حالی که  خودروسازان در محاسباتشان از مطالبات قطعه سازان کم کردند.

عضو هیات‌ مدیره انجمن تخصصی صنایع همگن قطعه‌سازی کشور تصریح کرد : بنابراین تا هنگامی که بخش زیادی از نقدینگی قطعه سازان در شرکتهای خودروساز بلوکه می شود واحدهای قطعه سازی امکان هیچ گونه حرکتی در حوزه تولید و سرمایه گذاری جدید نخواهد داشت .

مطالب زاده افزود : متاسفانه در دو سال اخیر قطعه سازان زیادی به جهت عدم پراخت به موقع مطالبات و مشکل نقدینگی تعطیل شدند و تعدادی که باقی ماندند نیز ناگزیر به تعدیل نیرو شدند.

 

 

 

منبع: سایت خبری خبر خودرو

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.