| کد خبر: 170404 |

◄ کاهش قیمت خودرو با عرضه خودروهای احتکار شده

با ورود خودروهای احتکار شده به بازار، قیمت خودرو کاهش یافت. سعید مؤتمنی، رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودروی تهران با اعلام این خبر گفت: در ماه‌های اخیر نوسانات صعودی نرخ ارز باعث شده بود برخی واردکنندگان خودرو این محصولات را احتکار کرده و از عرضه خودرو به بازار خودداری می‌کردند.

تین نیوز

با ورود خودروهای احتکار شده به بازار، قیمت خودرو کاهش یافت. سعید موتمنی، رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودروی تهران با اعلام این خبر گفت: در ماه‌های اخیر نوسانات صعودی نرخ ارز باعث شده بود برخی واردکنندگان خودرو این محصولات را احتکار کرده و از عرضه خودرو به بازار خودداری می‌کردند.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایسنا، موتمنی ادامه داد: علاوه‌بر شرکت‌های واردکننده خودرو، برخی سرمایه‌داران نیز با توجه به روند صعودی قیمت‌ها وارد بازار خودرو شده و این محصولات را خریداری و در انبارها دپو می‌کردند.

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودروی تهران خاطرنشان کرد: به‌دلیل همین کاهش عرضه شاهد افزایش قیمت‌ها در بازار خودروهای وارداتی بودیم.

او ادامه داد: بااین‌حال در روزهای اخیر به‌دنبال تشدید بازرسی‌ها، بسیاری از محتکران از ترس برخوردهای قانونی پا پس کشیده و اقدام به عرضه خودروهای احتکار شده به بازار کرده‌اند.

موتمنی افزود: عرضه خودروهای وارداتی احتکار شده به بازار باعث افزایش عرضه و نزولی شدن قیمت‌ها در بازار خودروهای وارداتی شده است به‌گونه‌ای که تا ۱۰۰‌میلیون تومان نیز کاهش در قیمت‌ها داشته‌ایم.

او تصریح کرد: سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان و سازمان تعزیرات نظارت خود را بر بازار خودرو تشدید کرده‌اند که تاثیرات قابل‌توجهی نیز داشته است. امیدواریم این نظارت‌ها همچنان ادامه داشته باشد تا دست احتکارگران از بازار خودرو به‌کلی کوتاه شود.

احتکار خودرو توسط عده‌ای سودجو در ماه‌های اخیر باعث ایجاد حباب قیمتی تا 40 درصد شد که نتیجه آن رکود بازار خودرو بود. درحال‌حاضر با توجه به متغیر بودن پارامترهای تعیین‌کننده قیمت خودرو در بازار بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند از معامله خودرو خودداری کنند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.