| کد خبر: 169269 |

◄ پراید هنوز استانداردهای جدید را نگرفته است

16 خودرو موفق به رعایت استانداردهای جدید خودرویی شدند. نیره پیروزبخت، رئیس سازمان ملی استاندارد ایران با اعلام این خبر گفت: این خودروها که عموماً محصولات تولید داخل هستند موفق به رعایت 63 استاندارد خودرویی شدند.

تین نیوز

16 خودرو موفق به رعایت استانداردهای جدید خودرویی شدند.

نیره پیروزبخت، رئیس سازمان ملی استاندارد ایران با اعلام این خبر گفت: این خودروها که عموماً محصولات تولید داخل هستند موفق به رعایت 63 استاندارد خودرویی شدند.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایرنا، پیروزبخت در حاشیه مراسم امضای تفاهم‌نامه با جهاد دانشگاهی افزود: با فرا رسیدن مهلت دوم سازمان ملی استاندارد در ابتدای تابستان جاری و آغاز بازرسی‌های این سازمان برای استانداردهای 63 گانه، در همان روز نخست 16 خودرو موفق به اعمال استانداردهای جدید شدند.

پیروزبخت در ادامه به اعمال تحریم‌های جدید علیه کشورمان اشاره کرد و گفت: با شرایط پیش‌آمده کنونی، این سازمان از مواضع پیشین خود کوتاه نمی‌آید، زیرا آنچه برای این سازمان ارزش و اهمیت دارد، حفظ جان و سلامت مردم است و به همین دلیل استانداردهای 85 گانه خودرو تعدیل نمی‌شود.

این مقام مسئول درعین‌حال خاطرنشان کرد: خودروی پراید هنوز موفق به ارائه مدارکی مبنی‌بر رعایت و اعمال استانداردهای جدید نشده است.

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران با اشاره به محدودیت‌های پیش‌آمده در ماه‌های اخیر برای واردات خودرو به کشور، تأکید کرد: با توجه به اهمیت مسئله، از یکم دی‌ماه پارسال و هم‌زمان با اجرای مرحله نخست استانداردهای جدید اجباری خودرو، واردات خودروهای خارجی را منوط به رعایت استانداردهای 85 گانه کرده بودیم، درحالی‌که برای ماشین‌های ساخت داخل این مهلت از ابتدای دی‌ماه امسال قرار داده شد.

پیروزبخت اظهار داشت: آنچه از استانداردهای جدید که مربوط به ایمنی است، در ضرب‌الاجل تعیین‌شده با قوت اجرایی می‌شود و خودروهایی که نتوانند آنها را اعمال کنند، از گردونه تولید خارج می‌شوند، اما در سایر موارد، درحال رایزنی با وزارت صنعت برای قائل شدن تسهیلاتی هستیم. به‌طور مثال، درصورتی‌که تهیه آپشنی برای تأمین استاندارد مدنظر از یک کشور با تحریم مواجه باشد، با هماهنگی وزارت صنعت، معدن و تجارت، کشور دیگری را به خودروسازان معرفی خواهیم کرد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.