| کد خبر: 163126 |

پیروزبخت:

◄ استانداردهای خودرویی بدون تغییر زمانی اجرا می‌شود

درحالی‌که مدتی است که خودروسازان به شیوه‌های مختلف از اجرای به‌موقع استانداردهای جدید خودرویی ابراز ناخشنودی می‌کنند و این کار را موجب تعطیلی صنعت خودرو اعلام می‌کنند، نیره پیروزبخت رئیس سازمان ملی استاندارد از عدم ارائه درخواست تعویق زمان اجرای استانداردها از طرف خودروسازان خبر می‌دهد.

تین نیوز

درحالی‌که مدتی است خودروسازان به شیوه‌های مختلف از اجرای به‌موقع استانداردهای جدید خودرویی ابراز ناخشنودی می‌کنند و این کار را موجب تعطیلی صنعت خودرو اعلام می‌کنند، نیره پیروزبخت رئیس سازمان ملی استاندارد از عدم ارائه درخواست تعویق زمان اجرای استانداردها از طرف خودروسازان خبر می‌دهد.

پیروزبخت با اعلام این مطلب افزود: همان‌طور که پیش‌ازاین اعلام کرده‌ایم، در زمان اجرای این استانداردها تغییری نخواهیم داد.

رئیس سازمان ملی استاندارد افزود: با وزیر صنعت هماهنگی‌های لازم انجام‌شده است که استانداردهای ۸۵گانه خودرویی مطابق با زمان‌بندی از پیش تعیین‌شده، اجرایی شود و البته استانداردها هم به همین شیوه‌ای که اعلام‌شده، اجرایی شود، پس تغییری در کیفیت و زمان‌بندی اجرای این استانداردها نداریم.

او تأکید کرد: خودروسازان باید خود را برای اجرای این استانداردها آماده کنند؛ اگرچه ممکن است آن‌ها مقداری مقاومت داشته باشند؛ ولی به‌هرحال این استانداردها باید اجرایی شود؛ البته تغییر همواره ممکن است سخت باشد؛ اما به‌عنوان سازمان ملی استاندارد و سیاست‌گذار در این زمینه، از هیچ کمکی برای اجرای هر چه‌بهتر و سریع‌تر این استانداردها دریغ نمی‌کنیم.

به گزارش مهر، پیروزبخت ادامه داد: برای خودروهای تجاری که باید از رده خارج شوند، دولت تسهیلات خوبی در نظر گرفته است؛ به‌نحوی‌که برای خودروهای ناوگان درون‌شهری و برون‌شهری ۵۰ درصد قیمت یک خودرو را دولت پرداخت می‌کند؛ بنابراین تبعات قیمتی بر آن‌ها مترتب نیست؛ اما برای خودروهای سواری، بحث جایگزینی و از رده خارج کردن برخی از خودرو از قبل هم مطرح بوده است، اما اگر احتمالاً رعایت نمی‌شده، تخلف بوده است. به‌هرحال ما از موضع خود در این رابطه عقب‌نشینی نخواهیم کرد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.