| کد خبر: 168276 |

◄ کامیون‌های الکتریکی بنز آماده رقابت با تسلا

دایملر در دفتر مرکزی خود در پورت‌اند اورگان آمریکای شمالی از دو محصول جدید الکتریکی رونمایی کرد که یکی از آنها، یک کامیون برقی سایز متوسط بود و یکی دیگر نیز یک کشنده سنگین بود.

تین نیوز

تسلا با رونمایی از کامیون الکتریکی خود بانام سمی (semi) پیشتازی در این بخش را آغاز کرد؛ اما حال دایملر با رونمایی از کامیون الکتریکی بنز رقابت با تسلا را شروع کرده است.

به گزارش وب‌سایت Automotive News، دایملر در دفتر مرکزی خود در پورت‌لند اورگان آمریکا از دو محصول جدید الکتریکی رونمایی کرد که یکی از آن‌ها، یک کامیون برقی سایز متوسط بود و یکی دیگر نیز یک کشنده سنگین بود.

به‌نظر می‌رسد که دایملر برای رقابت با رقیب تازه‌نفس و جاه‌طلب آمریکایی خود، تسلا موتورز که همواره بر تولید و طراحی خودروهای برقی و وسایل نقلیه پاک و دوستدار محیط‌زیست تأکید می‌کند، وارد عرصه تولید خودروهای برقی شده است.

مارتین دام، مدیرعامل شرکت کامیون‌سازی دایملر در آمریکای شمالی، در این خصوص عنوان کرده است: در اینکه ما راهبری صنعت تولید خودروهای سنگین و نیمه سنگین در جهان را برعهده داریم، هیچ شک و شبهه وجود ندارد و به همین دلیل نیز می‌خواهیم با تولید کامیون و اتوبوس‌های برقی که این روزها طرفداران بسیار زیادی پیداکرده است، جایگاه درخشان و پرفروغ خود را همچنان حفظ کنیم.

این شرکت پیش‌تر اعلام کرده بود که کشنده سنگین دایملر تحت عنوان eCascadia سال ۲۰۲۱ میلادی روانه بازار خواهد شد. کامیون برقی سایز متوسط این شرکت نیز تحت عنوان EM۲ ۱۰۶ در همان سال، یعنی سه سال آینده، آماده تحویل به مشتریان و طرفداران خواهد بود.

دایملر همچنین عنوان کرده است که می‌خواهد تا پایان سال جاری ۲۰۱۸ میلادی، ۳۰ دستگاه از دو مدل الکتریکی و برقی جدید آزمایشی را تحویل مشتریان و مصرف‌کنندگان آمریکایی دهد. هر دو مدل مخصوص بازار آمریکای شمالی طراحی‌شده و به تولید و فروش خواهد رسید.

موتورهای الکتریکی مدل eCascadia معادل ۷۳۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کنند. ظرفیت باتری‌های این کشنده ۵۵۰ کیلووات ساعت است که در حالت بارگیری کامل قادر است مسافتی معادل ۴۰۰ کیلومتر را بپیماید. باتری‌های این کشنده در مدت‌زمان ۹۰ دقیقه می‌توانند تا ۸۰ درصد ظرفیت خود شارژ ‌شوند که قادر است با این میزان شارژ ۳۲۰ کیلومتر مسافت را طی کند.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایسنا، مدل کامیون سایز متوسط دایملر نیز که به‌منظور رفت‌وآمد و حمل و توزیع بار در مسافت‌های کوتاه طراحی‌شده است، موتورهای الکتریکی باقدرت ۴۸۰ اسب بخار دارند و ظرفیت باتری‌هایش نیز معادل ۳۲۵ کیلووات ساعت است و می‌تواند با این میزان شارژ ۳۷۰ کیلومتر را بپیماید. این کامیون تنها در ۶۰ دقیقه قادر است تا ۸۰ درصد از ظرفیت خود شارژ شود و باهمان مقدار هم ۳۰۰ کیلومتر طی کند.

این در حالی است که رقیب اصلی این محصول، کامیون تسلا سمی باقابلیت پیمایش ۵۰۰ مایل است که از سال ۲۰۱۹ میلادی روانه بازار خواهد شد.

البته باید درنظر داشت که ولوو هم به‌زودی محصولات الکتریکی خود را برای بازار آماده خواهد کرد. بنز و ولوو سالیان دراز در بازار خودروهای سنگین باهم رقابت کرده‌اند و حال تسلا می‌خواهد در مرحله جدید با کامیون‌های الکتریکی به رقابت با دو غول بزرگ صنعت خودروهای سنگین بپردازد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.