| کد خبر: 167731 |

◄ افزایش قیمت «حبابی» خودروهای وارداتی

افزایش قیمت خودرو‌های خارجی حباب است و درصورت کاهش تعرفه و دریافت ارز دولتی قیمت آن واقعی خواهد شد.

تین نیوز

سعید مؤتمنی، رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو با بیان این که باید بر قیمت‌گذاری خودروهایی که با ارز مبادلاتی وارد می‌شوند نظارت داشت؛  افزود: افزایش قیمت خودرو‌های خارجی حباب است و در صورت کاهش تعرفه و دریافت ارز دولتی قیمت آن واقعی خواهد شد.

رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو با اشاره به علل افزایش قیمت برخی از خودرو‌های وارداتی در کشور، تصریح کرد: افزایش تعرفه خودرو‌های وارداتی، بسته بودن سیستم ثبت‌سفارش خودرو، نوسانات نرخ ارز و مشکلات موجود بر سر راه دریافت ارز مبادلاتی از مهم‌ترین دلایل افزایش قیمت خودرو‌های وارداتی است.

او با انتقاد از افزایش تعرفه خودرو‌های وارداتی گفت: افزایش تعرفه و حذف کردن برخی خودرو‌های خارجی از جریان رقابت، موجب کاهش کیفیت خودرو‌های ساخت داخل می‌شود که در این میان هم مصرف‌کننده و هم تولیدکننده از این موضوع متضرر خواهند شد.

مؤتمنی با اشاره به حضور خودروهای چینی در کشور افزود: شرایط فروش خودرو‌های چینی در کنار سرمایه‌گذاری چین در خودروسازی، موجب کاهش قیمت آن نسبت به سایر تولیدات اروپایی شده است و زمینه را برای افزایش حضور خودرو‌های چینی در بازار کشور  فراهم کرده است.

رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو با انتقاد از افزایش خودرو‌های داخلی، اظهارکرد: افزایش قیمت خودرو‌های خارجی فرصت مناسبی برای تولیدکنندگان داخلی است که با افزایش فروش محصولات خود، بازار را به دست‌گیرند، اما با تصمیم افزایش قیمت خودرو‌های داخلی این فرصت را از دست خواهند داد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، او با تأکید براینکه نظارت بر واردکنندگان خودرو که ارز دولتی دریافت می‌کنند الزامی است، تصریح کرد: خودرو به‌عنوان کالای اساسی نیازمند ارز دولتی است و باید با تعیین سازوکار‌های مناسب نحوه قیمت‌گذاری خودرو‌هایی که با ارز مبادلاتی وارد می‌شوند را کنترل کرد.

از زمان تک‌نرخی شدن نرخ ارز بحث بر سر این موضوع که واردات چه کالایی باید با ارز دولتی انجام شود بسیار رونق گرفته است. قطعه‌سازان و خودروسازان به‌شدت مخالف اختصاص دلار 4200 تومانی به واردات خودرو هستند و از طرفی واردکنندگان خودرو این کالا را یک کالای اساسی می‌دانند و خواستار واردات آن با ارز دولتی هستند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.