| کد خبر: 167353 |

◄ پیگیری ثبت‌سفارش غیرقانونی خودرو توسط وزیر صنعت

جلسه کمیسیون صنایع مجلس با وزیر صنعت در مورد طرح دوفوریتی ساماندهی بازار خودرو و در آن به مسائل مختلف بازار و صنعت خودرو امروز برگزار شد.

تین نیوز

جلسه کمیسیون صنایع مجلس با وزیر صنعت در مورد طرح دوفوریتی ساماندهی بازار خودرو  و در آن به مسائل مختلف بازار و صنعت خودرو امروز برگزار شد.

ولی ملکی عضو کمیسیون صنایع مجلس درباره نتایج این نشست گفت: وزیر صنعت قول داده تا ثبت‌سفارش‌ غیرمجاز 6481 خودرو را پیگیری کند. او افزود: شائبه هدایت این کار توسط فردی غیر از کارمندان وزارت صمت در این مورد وجود دارد.

ملکی افزود: وزارت صمت و گمرک جمهوری اسلامی ثبت‌سفارش 6481 خودرو را در زمان بسته بودن سایت پذیرفته‌اند که البته انجمن واردکنندگان خودرو مدعی است که تعداد بیشتری در این زمان ثبت‌سفارش شده است.

او با تأکید براینکه وزیر صنعت قول پیگری داده‌اند و گفته‌اند که تدابیر لازم برای جلوگیری ازاین‌گونه مسائل را داده است، گفت: ظاهراً سایت ثبت‌سفارش توسط فردی غیر از افراد وزاتخانه در زمان بسته بودن بازشده و برای چند نمایندگی رسمی و غیررسمی شرایط ثبت‌سفارش را فراهم آورده است.

بررسی طرح ساماندهی واردات خودرو به جلسه آینده موکول شد

رضا علیزاده دیگر عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی هم درخصوص نظر وزیر صنعت در مورد کاهش تعرفه واردات خودرو گفت: در این جلسه کلیات طرح ساماندهی واردات خودرو مطرح شد اما به جزئیات پرداخته نشد.

او افزود: در مورد کاهش تعرفه واردات  هم تصمیمی اتخاذ نشد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از فارس، علیزاده بابیان اینکه بررسی طرح ساماندهی واردات خودرو به جلسه آینده موکول شده است، گفت: براساس این طرح نمایندگان مجلس خواهان کاهش تعرفه واردات به‌صورت سالانه هستند تا به‌این‌ترتیب فضا برای واردات خودرو باز شود و خودروسازان داخلی در یک محیط رقابتی فعالیت کنند.

طرح کاهش پلکانی تعرفه واردات بارها اجراشده است ولی همیشه به دلایلی این طرح ناکام مانده است. خودروسازان داخلی بارها اعلام کرده‌اند درصورت کاهش تعرفه واردات خودرو این کارخانه‌ها را به ورشکستگی خواهد کشاند.

خودروسازان داخلی سال‌هاست با بازار انحصاری و حمایت دولتی تبدیل به صنعتگرانی طلبکار ملت بدل شده‌اند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.