| کد خبر: 166602 |

◄ تحریم‌ها بر همکاری خودروسازان با اروپایی‌ها تاثیری ندارد

خروج آمریکا از برجام بر همکاری خودروسازان با شرکای اروپایی تأثیر نخواهد گذاشت. محسن صالحی‌نیا معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت بابیان این مطلب گفت: صنعت خودروی ما ارتباطی با صنعت خودروی آمریکا نداشت که بخواهد از اقدام این کشور متأثر شود.

تین نیوز

خروج آمریکا از برجام بر همکاری خودروسازان با شرکای اروپایی تأثیر نخواهد گذاشت.

محسن صالحی‌نیا معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت بابیان این مطلب گفت: صنعت خودروی ما ارتباطی با صنعت خودروی آمریکا نداشت که بخواهد از اقدام این کشور متأثر شود.

صالحی‌نیا اظهار کرد: بابیان اینکه در روابط ما با کشورهای اروپایی نیز مشکلی وجود ندارد، خاطرنشان کرد: در این زمینه کشورهای اروپایی تأکید کرده‌اند که به روابط اقتصادی با ایران ادامه خواهند داد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: درحال‌حاضر تمام قراردادهای خارجی منعقدشده با خودروسازان خارجی طبق برنامه از پیش تعیین‌شده در حال انجام است.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایسنا، صالحی‌نیا تصریح کرد: براساس تجربه‌ای که از گذشته وجود داشت در قراردادهای جدید صنعت خودرو موارد لازم برای عدم قطع همکاری خودروسازان خارجی ازجمله از بعد سرمایه‌گذاری آن‌ها در نظر گرفته‌شده است.

خودروسازان فرانسه از ابتدای دهه آخر قرن بیستم بازار آمریکا را ترک کردند و هیچ محصولی در این بازار ندارند. تنها نکته‌ای که موجب نگرانی برخی کارشناسان است، تولید مشترک برخی موتورهای نیسان توسط رنو است که با توجه به فروش نیسان در بازار آمریکا ممکن است برای این شرکت مشکل‌آفرین شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.