| کد خبر: 161369 |

◄ نظر مجلس درباره خصوصی‌سازی خودروسازی‌ها

در حالی وزیر صنعت،‌معدن و تجارت کشورمان از خصوصی‌سازی دو گروه خودروسازی بزرگ داخلی سخن می‌گوید که، تنها 20 درصد از سهام این دو خودروساز متعلق به دولت است.

تین نیوز

در حالی وزیر صنعت،‌معدن و تجارت کشورمان از خصوصی‌سازی دو گروه خودروسازی بزرگ داخلی سخن می‌گوید که، تنها 20 درصد از سهام این دو خودروساز متعلق به دولت است.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس  اما با موجه خواندن پیشنهاد وزارت صنعت، معدن‌وتجارت به سازمان بورس و اوراق بهادار، اظهار کرد: بیش‌تر سهام خودروسازان در بورس عرضه شده و این کار به مقدمات جدیدی نیاز ندارد.

ولی ملکی تصریح کرد: خارج شدن خودروسازی از انحصار نه تنها بد نیست که مورد حمایت نمایندگان مردم در مجلس نیز هست.

وی با تاکید بر کیفی‌سازی و ایجاد رقابت در بازار خودروهای تولید داخل کشور، گفت: ارائه سهام خودروسازان در بورس به راحتی امکان پذیر بوده و قطعا مشکلی در این راه به وجود نخواهد آمد و نمایندگان مجلس پیش‌تر نیز خواهان این اتفاق مهم بوده‌اند.

نماینده مردم مشکین شهر در مجلس خاطرنشان کرد: کمیسیون صنایع و معادن مجلس پیش از این طی نامه‌ای به دو گروه خودروسازی بزرگ کشور خواستار واگذاری سهام آنها به بخش خصوصی از طریق عرضه به بورس شده‌اند.

به گزارش تین‌نیوز، وزیر صنعت،‌معدن و تجارت درباره خصوصی سازی ایران خودرور و سایپا گفته است: چالشی مقابل خصوصی‌سازی سایپا و ایران خوردو وجود ندارد و به بورس هم دراین زمینه پیشنهاداتی داده شده است، این کار باید به تدریج صورت بگیرد، در حال حاضر هم به بورس پیشنهاداتی داده شده است.

شریعتمداری ادامه داده که هیچ‌گونه کار سلیقه‌ای در دولت وجود ندارد و تمامی کارهایی که انجام می‌شود بر مبنای مقررات حاکم است و گفته است: بخش قانونی خصوصی شده و در میز هیأت‌مدیره ایران خودرو صندلی دارد و طبیعی است که این مسیر ادامه پیدا کند، آن بخش دولتی صرف که سهام‌دار شرکت سازمان نوسازی و توسعه صنعتی کشور است کمتر از 15  درصد سهم دارد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.