| کد خبر: 159854 |

◄ انصراف بنز از صادرات محصولات دیزل به آمریکا

در بازار آمریکا برعکس اروپا خودروهای دیزلی طرفداران زیادی ندارند؛ اما با توسعه فناوری‌های دیزل و نزدیک شدن توانایی‌های موتورهای دیزل به بنزینی، خودروسازان اروپایی به فکر صادرات این خودروها به بازار بزرگ آمریکا افتادند.

تین نیوز

در بازار آمریکا برعکس اروپا خودروهای دیزلی طرفداران زیادی ندارند؛ اما با توسعه فناوری‌های دیزل و نزدیک شدن توانایی‌های موتورهای دیزل به بنزینی، خودروسازان اروپایی به فکر صادرات این خودروها به بازار بزرگ آمریکا افتادند.

سال گذشته رسوایی بزرگ دیزل‌گیت که دامن گروه بزرگ فولکس‌واگن را گرفت، سبب شد تا سازمان‌های دولتی و نظارتی آمریکا حساسیت بیشتری بر واردات خودروهای دیزل به این کشور نشان بدهند. این مسئله باعث شده تا مرسدس بنز از صادرات خودروهای دیزل به آمریکا صرف‌نظر کند.

سال پیش، راب موران، سخنگوی مرسدس بنز آمریکا در مصاحبه‌ای به اتونیوز گفته بود: «ما همواره در حال بررسی نظرات در مورد مجموعه محصولات خود هستیم و با توجه به نیازهای مشتری می‌توانیم تغییراتی سریع در آن‌ها اعمال کنیم.»

او در ادامه صحبت‌های خود گفته بود که در پی افزایش حساسیت‌ها روی موتورهای دیزلی در پی رسوایی فولکس‌واگن، این شرکت مجبور شده پروسه دریافت تأییدیه برای موتورهای دیزلی خود را فعلاً به تعویق بیندازد.

هم‌اکنون نیز در‌حالی‌که خیلی‌ها امیدوارند موتورهای دیزلی مرسدس روی محصولات این شرکت درنهایت بازگردند، اولاً کالنیوس، رئیس مرکز تحقیق و توسعه مرسدس بنز اخیراً این ایده را رد کرده است.

کالنیوس در مصاحبه‌ای با روزنامه دیترویت بورو گفته که آخرین موتور دیزلی مرسدس بنز به‌طور قابل‌توجهی آلایندگی کمتری دارد. بااین‌حال در حال حاضر تقاضای کافی برای واردکردن این موتور به بازار آمریکا موجود نیست.

او تأکید کرده که موتورهای دیزلی در حال حاضر تناسبی با مجموعه مدل‌های فعلی مرسدس در آمریکا ندارد. طبق آمارها، مدل‌های دیزلی در بهترین حالت تنها ۳ درصد از حجم فروش مرسدس را در بازار آمریکا تشکیل داده‌اند.

در سال ۲۰۱۶، فروش مدل‌های دیزلی بسیار کم بود و تقریباً کمتر از یک درصد کل فروش مرسدس را شامل می‌شد. با توجه به این آمار فروش کم، تصمیم مرسدس برای حذف موتورهای دیزلی را از بازار آمریکا خارج کند، چندان تصمیم عجیبی به نظر نمی‌رسد. هم‌اکنون مشتریان مدل‌های لوکس که به دنبال یک موتور دیزل می‌باشند، می‌توانند بین مدل‌هایی از ‌بی‌ام‌‌و و جگوار لندروور یکی را انتخاب کنند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.