| کد خبر: 159054 |

◄ انتقاد عضو کمیسیون اصل 90 از افزایش تعرفه واردات خودروی هیبریدی‌

بهرام پارسایی رئیس کمیته اقتصادی کمیسیون اصل 90 و نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی صبح امروز در برنامه صبح گاهی حالا‌خورشید از افزایش تعرفه واردات خودروهای هیبریدی انتقاد کرد.

تین نیوز

بهرام پارسایی رئیس کمیته اقتصادی کمیسیون اصل 90 و نماینده مردم شیراز در مجلس  در برنامه صبح‌گاهی حالا‌خورشید از افزایش تعرفه واردات خودروهای هیبریدی انتقاد کرد.

بهرام پارسایی گفت: خودروهای هیبریدی تا سرعت 60 تا 80 کیلومتر بر ساعت از موتور الکتریکی استفاده می‌کنند و این ویژگی آن‌ها باعث کاهش آلایندگی در ترافیک شهری می‌شود.

او لوکس دانستن این خودروها را یک حرف غیرکارشناسانه دانست و افزود: اکثریت نمایندگان مجلس با افزایش تعرفه گمرکی واردات خودرو مخالف هستند و در حال بررسی راهی برای کاهش این تعرفه هستند.

رئیس کمیته اقتصادی کمیسیون اصل 90 مجلس ادامه داد: سال‌هاست برای حمایت از صنعت خودرو تعرفه سنگین به واردات خودرو بسته‌شده است. این صنعت به دلیل اشتغال‌زایی و سهمی که در تولید ناخالص ملی دارد سال‌هاست تحت حمایت دولتی قرار دارد؛ اما تا کی بار این صنعت باید بر دوش 80 میلیون ایرانی باشد؟ در طول این سال‌ها چه تغییر قابل‌توجهی در این صنعت رخ‌داده است که بتوان از آن دفاع کرد؟

او در ادامه از تلاش خود و دیگر نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی برای کاهش تعرفه واردات و رقابتی‌تر شدن بازار خبر داد و ابراز امیدواری کرد تا با کاهش تعرفه‌ها قشر آسیب‌پذیر هم بتوانند از خودروهای استاندارد و به‌روز استفاده کنند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.