| کد خبر: 157363 |

◄ تعیین تکلیف ثبت سفارش خودروهای وارداتی فردا در هیات وزیران

رئیس انجمن واردکنندگان خودرو از تعیین‌تکلیف ثبت سفارش خودروهای واردات فردا در هیئت‌وزیران خبر داد.

تین نیوز

رئیس انجمن واردکنندگان خودرو از تعیین‌تکلیف ثبت سفارش خودروهای واردات فردا در جلسه هیئت‌وزیران خبر داد.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، فرهاد احتشام‌زاده با اشاره به ورود مجلس  به موضوع توقف ثبت سفارش واردات خودرو به کشور، تصریح کرد: در جلسه مشترکی که با اعضای کمیسیون اصل نود و صنایع و معادن، مقرر شد تا موضوع توقف ثبت سفارش خودروهای وارداتی پیگری شده و نتایج به دستگاه‌‌های اجرائی ابلاغ شود.

وی  افزود: با توجه نظر هیئت‌دولت به منظور اعمال برخی اصلاحات بر روی متن لایحه ثبت سفارش خودرو، فردا هم‌زمان با برگزاری نشست هیات وزیران، اصلاخات مورد نیاز بر آن صورت می‌گیرد.

احتشام‌زاده با تاکید بر حسارت 120 میلیاردی وارد شده به فعالان واردات خودرو به کشور پس از توقف ثبت سفارش خودرو به کشور، گفت: قطعاً انجمن وارد کنندگان خودرو به کشور از کسانی که با تصمیم شتاب‌زده و غیرکارشناسی خود موجب وارد آمدن چنین خسارت بزرگی به خود شده‌اند را از سوی مراجع قضائی پیگیری خواهد کرد.

به گفته رئیس انجمن وارد کنندگان خودرو به کشور، تعهدی که هفته گذشته مجلس از آن یاد کرد، طی یک هفته آینده تصمیم نهایی در این خصوص گرفته می‌شود که امید می‌رود  مشکلات در این بخش را برطرف کند.

وی گفت: ممنوعیت واردات خودرو موجب شد بیش از 40 درصد به قیمت خودروهای وارداتی اضافه شود و باعث شد تا مشتریانی که قصد استفاده از محصولات با کیفیت خارجی دارند با تامین هزینه از منابعی که سایر افزاد جامعه آن‌را می‌پردازند، هزینه بالاتری را برای رسیدن خواست خود بپردازند.

احتشام‌زاده با اشاره به حضور شریعتمداری در وزارت صنعت، معدن و تجارت و مواجهه با چنین مشکل بزرگی، یادآور شد: در مدت زمانی که ثبت سفارش واردات خودرو به کشور متوقف شده است، واردکنندگان از تمامی ظرفیتی که پیش از این در اختیار داشتند استفاده کرده و واردات خودرو به کشور را متوقف نکردند اما، ظرفیت‌ها به نهایت رسیده و بازار تخت تاثیر این مشکل به بازار سیاه بدل شده است.

وی افزود: علیرغم نص صریح قانون ثبت سفارش خودرو از طریق مبادی رسمی نیز متوقف شده و باعث شده تا ارز زیادی از کشور خارج شده و سود سرشاری نصیب دلالان شود.

رئیس انجمن وارد کنندگان خودرو به کشور،د به تاریخ زمان شفافیت واردات خودرو در آبان‌ماه سال 95، اشاره کرد و خاطرنشان کرد: در این زمان تمامی امور طبق کار کارشناسی رصد شده و واردات خودرو به خوبی تحت کنترل قرار گرفته بود که با تصمیم عجولانه وزارت صنعت وقت به یک‌باره همه امور در هم ریخت و وضعیت به‌گونه‌ای شد که امروز شاهد ایجاد بازار سیاه در آن هستیم.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.