| کد خبر: 151755 |

اولین ماشین پرنده جهان معرفی شد

اولین ماشین پرنده جهان با قیمت 400 هزار دلار معرفی شد.

تین نیوز

 

اولین ماشین پرنده جهان با قیمت 400 هزار دلار معرفی شد.

اولین ماشین پرنده جهان معرفی شد+ فیلمبه گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ یک شرکت هلندی قصد دارد رویای پرواز ماشین‌ها را به واقعیت تبدیل کند و به همین منظور اولین محصول خود را تحت عنوان PAL-V  با قیمت  400 هزار دلار راهی بازار خواهد کرد. البته قیمت نمونه‌های سفارشی و مجهزتر ممکن است تا 600 هزار دلار نیز افزایش یابد که واقعا رقم کمی نیست.

 مهمترین چالش پیش روی این طرح، وضع قوانینی در جهت صدور مجوز استفاده از چنین پرنده‌های سبکی است که ممکن است نظم ترافیک هوایی را برهم بزند.

با این حال سازندگان PAL-V امیدوارند تا پایان سال 2018 که موعد تحویل اولین سری 90 دستگاهی از این محصولات سر می رسد، قوانین مربوط به مجوز پرواز ماشین های پرنده نیز اجرایی شود.

رانندگان  PAL-V طبیعتا باید علاوه بر گواهینامه رانندگی، یک گواهینامه خلبانی را نیز دریافت کنند، البته مشخصات فنی  PAL-V به عنوان یک هواپیما چندان چشمگیر نیست اما بر روی زمین می تواند نقش یک خودرو نسبتا چابک را بازی کند.

برای مثال برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت کمتر از 10 ثانیه زمان نیاز خواهید داشت و حداکثر سرعت زمینی به حدود 160 کیلومتر بر ساعت می رسد.

همچنین مهندسان شرکت لیبرتی (سازنده  PAL-V) برای بهبود قابلیت مانوردهی و هندلینگ، سیستم تعلیق خاصی را برای ماشین پرنده خود طراحی کرده اند تا مرکز ثقل نسبت به هواپیماهای سبک رایج بسیار پایین تر باشد.

به هر روی PAL-V  ممکن است اولین ماشین پرنده آماده ورود به بازار باشد، اما مسلما شرکت کوچکی چون لیبرتی تنها بازیگر حاضر در این بازار پرهیجان و تازه نخواهد بود، برای مثال ایرباس نیز به شکل رسمی از قصد خود برای ساخت یک نمونه مفهومی تا پایان سال 2017 خبر داده است.


 

منبع: سايت خبری باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.