| کد خبر: 141660 |

آیا طرح نوسازی 65 هزار کامیون فرسوده به سرانجام می رسد؟

رئیس اتحادیه حمل و نقل بار کشور می گوید : نوسازی ناوگان حمل و نقل جاده ای طرحی ملی بوده و لازم است دولت و کلیه نهادها در این زمینه همکاری نمایند.

تین نیوز

رئیس اتحادیه حمل و نقل بار کشور می گوید : نوسازی ناوگان حمل و نقل جاده ای طرحی ملی بوده و لازم است دولت و کلیه نهادها در این زمینه همکاری نمایند.

محمد خان بلوکی در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو با توجه به آغاز طرح نوسازی 65 هزار دستگاه کامیون فرسوده از سال گذشته ، افزود : در روند نوسازی ها  30 درصد آورده نقدی توسط خریداران است در حالی که به جهت اقساط بالای تسهیلات اختصاصی ، بسیاری از متقاضیان با مشکل مواجه می شوند.

وی تاکید کرد : باید اقساط تسهیلات رقمی در نظر گرفته شود که امکان پرداخت آن برای متقاضیان میسر باشد در غیر این صورت جریان نوسازی ناوگان بیش از آنکه نتیجه مثبتی را به دنبال داشته باشد به صنعت و فعالان حوزه حمل و نقل ضربه زده و باعث گسترش قاچاق در این بخش خواهد شد.

وی گفت : هم اکنون با شرایط تسهیلات اختصاصی و میزان بهره های بانکی مورد نظر، متقاضیان نوسازی ناچارند ماهیانه بین 8 تا 9 میلیون اسقاط این تسهیلات را  پرداخت کنند که مسلما با شرایط جریان نوسازی ها به نتیجه نخواهد رسید.

به گفته وی تا زمانی که تسهیلات کم بهره بانکی به متقاضیان اختصاص داده نشود نوسازی ناوگان حمل و نقل بار محقق نخواهد شد.

وی با اشاره به لزوم اختصاص تسهیلات نوسازی به رانندگان ، تصریح کرد : به دنبال اختصاص این تسهیلات به رانندگان هستیم به همین جهت تاکنون مذاکراتی را در این زمینه داشته ایم اما تاکنون نتیجه کلی حاصل نشده است.

وی موثرترین راهکار جهت اسقاط خودروهای حمل و نقل جاده ای اعطای مجوز برای واردات خودرو به صاحبان خودروهای فرسوده دانست و گفت : با این اقدام به نظر می رسد روند اسقاط کامیون های فرسوده در وضعیت بهتری صورت بگیرد.

وی در ادامه به وجود بیش از باید 60 هزار کامیون اضافه بر ظرفیت ناوگان حمل و نقل بار در کشور اشاره کرد و گفت : امروز ضرورت دارد تا این 60 هزار کامیون اضافه بر ظرفیت ناوگان حمل و نقل بار که عمدتا بیش از 30 سال عمر دارند از چرخه فعالیت خارج شوند تا شاهد شرایط بهتری برای فعالان در این حوزه باشیم.

رئیس اتحادیه حمل و نقل بار کشور با اشاره به فعالیت  483هزار دستگاه کامیون جاده ای در کشور ، اظهار داشت :  با توجه به ظرفیت موجود فعالیت 400 هزار دستگاه برای ناوگان جاده ای کفایت کرده و باقی آن اضافه بر ظرفیت موجود است.

خان بلوکی گفت : با وجود این تردد کامیون اضافه بر ظرفیت در ناوگان حمل و نقل ، هر گونه توسعه در این بخش در وضعیت کنونی اقدام درستی نخواهد بود.

 

منبع: سایت خبری خبر خودرو

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 0 0

    باسلام اکثرا مالکان ناوگان فرسوده در
    سن بازنشستگی هستند وهمچنین ممکن است فرزندشان هم در کار حمل ونقل فعال نباشد ازانجایی که ناوگان حمل ونقل جاده ای درحد فرا اشباع می باشد الزام به نوسازی ناوگان برای چنین افرادی نداشته باشید که با اسقاط کامیونها چنین افرادی البته با دوره تنفس وانعطاف پذیر درصدی از مازاد فعالان حمل ونقل کم شده وکار به جوانترها با ناوگان جوانتر سپرده می شود