| کد خبر: 136982 |

نعمت زاده: در واگذاری‌ها تعصب خاصی نداریم

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: طبق قانون سیاست‌های کلی اصل 44 در شماری از صنایع مهم و عمده کشور، دستگاه‌های واگذار کننده می‌توانند تا 20 درصد سهام داشته باشند.

تین نیوز

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: طبق قانون سیاست‌های کلی اصل 44 در شماری از صنایع مهم و عمده کشور، دستگاه‌های واگذار کننده می‌توانند تا 20 درصد سهام داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ؛ محمدرضا نعمت زاده در حاشیه جلسه هیات دولت افزود: در بدو شروع این دولت، سهام سازمان گسترش و نوسازی که یک سازمان دولتی و زیرپوشش دولت است در دو خودروساز بزرگ 20 درصد بود.

وی افزود: در سال 93 صحبت شد که بخشی از این را می‌شود واگذارکرد و ان موقع هم تقاضا برای خرید سهام در بورس بالا بود، بنابراین با تصویب دولت، سهام دولت در ایران خودرو به ۱۴. 5 درصد و در سایپا هم به ۵.۱۷درصد کاهش پیدا کرد.
 
وی افزود: بنابر این از حد 20 درصد هم کمتر هست و سهام در اختیار عموم مردم است و تعدادی از دستگاه هایی را داریم که در دولت‌های گذشته از طریق بورس واگذار شده است.
 
نعمت زاده گفت: به خاطر خودرو که اغلب مورد سوال هستیم، داشتن یک صندلی در هیات مدیره برای این دو شرکت مهم، مفید و ضروری است، ولی تعصب نداریم که به صورت دولتی اداره شود و هیچ سهام ممتاز هم آنجا و جود ندارد.
 
وی گفت: بالاخره مجمع عمومی و هیات مدیره تصویب می‌کند و در هر شرکت، سازمان گسترش یک نفر بعنوان نماینده دارد که سیاست‌های عمومی دولت را بتوانیم
اعمال کنیم.
 
وزیر صنعت افزود: یکی از عواملی که شورای رقابت در قیمت گذاری خودرو‌ها لحاظ می‌کند، کیفیت است، اگر کاهش پیدا کند ضریب منفی می‌گیرد و اگر افزایش پیدا کند ضریب مثبت گیرد.
 
نعمت زاده اظهار داشت: با توجه به افزایش هزینه حقوق و دستمزد و نرخ ارز، شورای رقابت هم افزایش قیمت هایی اعمال کرد.
منبع: خبرگزاری صداوسیما

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.