| کد خبر: 136197 |

ویراژ بدون توقف زامیاد، پارس خودرو و گروه بهمن در جاده بورس

هفت نماد خودرویی در سه ماهه گذشته بالا و پایین بسیاری را تجربه کرده‌اند و بیشترین میزان توقف با 46 روز به نام خساپا به ثبت رسیده است و این در حالی است سه نماد خزامیا، خپارس و خبهمن هیچ توقفی در جاده تالار نداشته‌اند.

تین نیوز
هفت نماد خودرویی در سه ماهه گذشته بالا و پایین بسیاری را تجربه کرده‌اند و بیشترین میزان توقف با 46 روز به نام خساپا به ثبت رسیده است و این در حالی است سه نماد خزامیا، خپارس و خبهمن هیچ توقفی در جاده تالار نداشته‌اند.

به گزارش خودروکار، اولین فصل سالجاری هفته گذشته پایان یافت تا سرآغازی بر تحلیل داده‌های اقتصادی و شروع فعالیت پرجنب و جوش شرکت‌های خودرویی باشد. 

تحلیل داده‌های بازار بورس و اوراق بهادار در گروه خودرویی اطلاعات قابل توجهی از فعالیت هفت نماد خودرویی به همراه دارد که خودروکار روزانه این نمادها را بررسی کرده است.
 
در سه ماهه بهار سالجاری هفت نماد خودرویی شرایط متفاوتی را تجربه کرده‌اند که در این میان می‌توان به عدم توقف نمادهای خزامیا، خپارس و خبهمن اشاره کرد.
 
خساپا 
خساپا که به عنوان نماد سایپا در تالار بورس و اوراق بهادار شناخته می‌شود، در سه ماهه گذشته، 17 روز منفی را پشت سر گذاشته و این در حالی است که تعداد روزهای مثبت این نماد خودرویی تنها 21 روز بوده، که یک حساب سرانگشتی نشان از آن دارد این نماد روزهای بسیاری را با توقف پشت سر گذاشته است.
 
با توجه به اطلاعات، خساپا در مدت مورد نظر 84 روز را بدون معامله سپری کرده است، اما نباید فراموش کرد که این نماد در 38 روز که به معامله پرداخته است، به طور میانگین روزانه 2665 مرتبه مورد معامله قرار گرفته است. 

خساپا 76 روز را به عنوان نماد قابل معامله و 46 روز را به عنوان نماد متوقف بازار شناخته شده است. 

با تمام این تفاسیر میانگین ارزش معاملات نماد سایپا در سه ماهه گذشته بازار بورس 6 میلیارد و 803 میلیون و 361 هزار و 184 تومان است. 

خودرو 
ایران خودرو با نماد خودرو در تالار شیشه‌ای روند منفی 30 روزه را به ثبت رسانده که روند روزهای مثبت آن 24 روز است، خودرو که 12 روز بسته را در عقبه خود به ثبت رسانده است، 67 روز بدون معامله را در عملکرد خود می‌بیند، اما تا حدودی در تعداد روزهای معامله شده نسبت به خساپا بهتر عمل کرده و 55 روز را به معامله پرداخته است تا به طور میانگین در هر روز 1085 مرتبه مورد معامله قرار گیرد. 

فعالیت خودرو به اینجا ختم نمی‌شود زیرا خودرو با پشت سر گذاشتن 110 روز باز و 12 روز بسته میانگین ارزش معاملات خود را در مدت مورد نظر 3 میلیارد و 56 میلیون و 785 هزار و 641 تومان ثبت کرده است.
 
خزامیا
زامیاد همچون ایران خودرو تعداد روزهای منفی آن بیش از تعداد روزهای مثبت است و به ترتیب برای این نماد خودرویی 31 روز منفی و 27 روز مثبت به ثبت رسیده است، در این مدت خزامیا 61 روز را در معامله و 61 را بدون معامله پشت سر گذاشته است که با توجه به این موارد میانگین دفعات مورد معامله برای این نماد در روز 1216 معامله به ثبت رسیده است. 

نکته قابل توجه برای این نماد همان طور که در ابتدا گفته شد، نمایش عدد صفر در ستون روزهای بسته است. 

در نهایت این نماد به طور میانگین ارزش معاملات خود را 1 میلیارد و 799 میلیون و 20 هزار و 266 تومان به ثبت رسانده است. 

خپارس 
نماد پارس خودرو همچون زامیاد در تمام روزهای مورد بحث باز بوده که از این تعداد 34 روز روند منفی و 24 روز روند مثبت را انتخاب کرده است. 

این نماد خودرویی همچون خزامیا 61 روز بدون معامله و 61 روز همراه با معامله را پشت سر گذاشته است که در این مدت به طور میانگین در هر روز 1590 مرتبه مورد معامله قرار گرفته که برای خود میانگین ارزش معاملات 2 میلیارد و 795 میلیون و 340 هزار و 397 تومان را دست و پا کرده است. 

خپارس را هم همچون خزامیا می‌توان نماد بدون توقف در مدت مورد تحلیل نام نهاد. 

خکاوه
نماد سایپا دیزل برخلاف دیگر نمادهای خودرویی تعداد روزهای منفی کمتری با اختلاف یک روز نسبت به تعداد روزهای مثبت دارد و در کنار خود 81 روز بدون معامله را می‌بیند که این موضوع نشان از آن دارد که این نماد 41 روز برای معامله داشته است که در این مدت به طور میانگین در هر روز 700 مرتبه مورد معامله قرار گرفته است. 

نماد سایپا دیزل در این مدت 82 روز درهای تالار به روی آن باز بود و در 40 روز توقف را انتخاب کرده بود که در نهایت مانگین ارزش معاملات این نماد 1 میلیارد و 274 میلیون و 761 هزار و 836 تومان بوده است.
 
 خبهمن
نماد گروه بهمن 31 روز را به عنوان روزهای قرمز و 27 روز را به عنوان روزهای سبز انتخاب کرده که با این شرایط 61 روز بدون معامله و 61 روز همراه با معامله انتخاب کرده تا در نهایت به طور میانگین در هر روز 266 مرتبه مورد معامله قرار گیرد.
 
خبهمن در کنار خزامیا و خپارس 122 روز بدون توقف را پشت سر گذاشته تا میانگین ارزش معاملات خود را 685 میلیون و 880 هزار و 115 تومان به ثبت برساند.
 
خاور
ایران خودرو دیزل با نماد خاور در تالار شیشه‌ای 34 روز منفی و 23 روز مثبت داشته که در کنار آن 58 روز را معامله و 64 روز را بدون معامله پشت سر گذاشته است. 

این نماد به طور میانگین 905 مرتبه مورد معامله قرار گرفته که میانگین ارزش معاملات این نماد 1 میلیارد و 480 میلیون و 451 هزار و 709 تومان به ثبت رسیده است. 

این نماد دیزلی تنها 6 روز در توقف قرار داشته و 116 روز مورد معامله قرار گرفته است. 

منبع: خودروکار

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.