| کد خبر: 127649 |

مدیرعامل اتحادیه سازمان‌های حمل‌ونقل همگانی کشور:

◄ 30 درصد از مجوزهای صادر شده معاینه‌فنی‌ در کشور جعلی است

تین‌نیوز| مدیرعامل اتحادیه سازمان‌های حمل‌ونقل همگانی کشور از پیگرد قانونی فروشندگان و خریداران برگه معاینه‌فنی جعلی در سراسر کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، سعید قیصر با اشاره به شناسائی خودروهای دارای برچسب جعلی معاینه‌فنی از سوی دوربین‌های مستقر در سطح کشور، اظهار داشت: بیش از 50 درصد جریمه‌های متعلق به معاینه‌فنی به دارندگان برچسب‌های جعلی اختصاص داشته که براساس قانون مورد اعمال مجازات قرار خواهند گرفت.

وی در ادامه سخنان خود در گفت‌وگو با این شبکه خبری، تصریح کرد: وجود برگه‌های جعلی معاینه‌فنی در بازار دلیل بر تخلف مراکز نیست زیرا، تمامی برچسب‌ها در سیمفا دارای طبقه‌بندی و سریال است که تخلف از آن را غیر ممکن می‌سازد.

قیصر با اشاره به رو به کاهش انتشار و استفاده از برگه غیر مجاز معاینه‌فنی، افزود: در گذشته که ابزار نظارتی بر این بخش دارای نقاط ضعفی بود، قطعا بروز چنین اتفاقاتی نیز محتمل به نظر می‌رسید اما، با راه‌اندازی سیستم یک‌پارچه و ملی سیمفا این احتمال به صفر کاهش پیدا کرده و جاعلان نیز قادر به ادامه تخلفات خود نیستند.

دبیر اجرایی معاینه‌فنی خودروهای سبک کشور، گفت: سامانه سیمفا در راستای جلوگیری از تخلفات احتمالی در حوزه معاینه‌فنی راه‌اندازی شده است که تاکنون از 525 مرکز تعداد 439 مرکز معاینه‌فنی در کشور به سامانه سیمفا مجهز شده‌اند.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود، افزود: در قالب بازدیدهای میدانی و استعلام‌های صورت گرفته در نهایت مشخص شد که 30 درصد از خودروهای عبوری معاینه‌فنی جعلی دریافت کرده‌اند که در همین خصوص با مراکز متخلف که در سیستم سیمفا نیستند برخورد قانونی خواهد شد.
 
مدیرعامل اتحادیه سازمان‌های حمل‌ونقل همگانی کشور، با اشاره به این مهم که از ابتدای مهرماه سال گذشته 40 درصد مراکز به سامانه سیمفا مجهز شده‌اند، خاطرنشان کرد: با تدابیر صورت گرفته تا 10 روز آینده تمام مراکز به دوربین‌های پلاک‌خوان تجهیز خواهند شد و با این اتفاق اطلاعات خودروها با داده‌های پلیس بررسی می‌شود، با توجه به جریمه مکانیزه خودروهای فاقد معاینه‌فنی از اول آبان‌ماه سال گذشته این شرایط فرهم شده تا، شهروندان با مراجعه به سامانه symfa.ir از صحت اطلاعات برگه معاینه‌فنی خود اطمینان حاصل پیدا کنند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.