| کد خبر: 107957 |

گزارش میدانی حمل‌و‌نقل از انتظارات خریداران صنعت خودرو

منتظر خودروهای با کیفیت هستیم

هفته‌نامه حمل ونقل|

گروه اقتصادی -

درحالی که این روزها خرید و فروش خودرو به کف رسیده و دیگر بازار خودرو به شکل سنتی روی رونق را نمی‌بیند، خریداران از انتظارات آتی خود از صنعت خودروسازی ایران می‌گویند و معتقدند باید در سال‌های پیش رو نمونه‌هایی با کیفیت از خودرو راهی بازار شود تا بتواند به خواسته‌های مشتریان جواب دهد.

 به گزارش حمل‌و‌نقل، این روزها بازار خودروی ایران مانند سایر بازارهای کشور درگیر رکودی سخت و سنگین است. هر چند رکود حاکم بر اقتصاد بازار خودرو را تحت تأثیر قرار داده است اما بررسی‌ها نشان می‌دهد دلایل ورود بازار خودور به رکود با دلایل راکد ماندن دیگر بازارها تفاوتی اساسی دارد. 

بر‌اساس این گزارش بررسی‌ها نشان می‌دهد نارضایتی مردم از کیفیت و قیمت تولیدات کارخانه‌های خودروسازی در ایران بیش از کاهش قدرت خرید در ورود بازار خودرو به رکود مؤثر افتاده است چرا که بسیاری از افرادی که قصد خرید دارند نیز با استناد به اینکه خودروها بسیار‌ گران‌تر از ارزش واقعی شان هستند، تلاش می‌کنند ورودشان به بازار را به تأخیر بیندازند.

قاسمیان نائب رئیس اتحادیه فروشندگان اتومبیل در تهران در این خصوص به خبرنگار ما گفت: انتظار می‌رفت پس از برجام بازار خودروی ایران تحرکی را تجربه کند و مردمی که به آینده امیدوار شده‌اند تقاضایشان را وارد بازار کنند اما اغلب خریداران وقتی به ما مراجعه می‌کنند از قیمت‌ها ایراد می‌گیرند و معتقدند بالاخره با قراردادهایی که در حال بسته شدن است کیفیت خودروهای تولیدی به‌زودی افزایش می‌یابد.


 او گفت: برخی از شهروندان قصد قطعی خرید خودرو دارند اما تلاش دارند که این تقاضا را زمانی وارد بازار کننند که خودروهای جدید آمده باشد از این رو من به‌عنوان یک فعال بازار پیش‌بینی می‌کنم در آینده‌ای نزدیک سری اول خودروهای تولیدی جدید در ایران مشتریان فراوانی داشته باشد و در ‌این ‌زمینه تردیدی وجود ندارد.   او گفت: خیلی‌ها در انتظار ورود خودروهای جدید پژو، رنو و... هستند و می‌گویند با توجه به قراردادهای منعقد شده این قراردادها به تولید خودروی مناسب منجر خواهد شد.

معادله نابرابر کیفیت و قیمت
 از ‌سوی‌ دیگر علی سهراب پور، یکی از شهروندان تهرانی که برای خرید خودرو به یک نمایشگاه خودرو در حوالی سید خندان مراجعه کرده بود، درباره توقعش از صنعت خودروسازی گفت: من معتقدم با پولی که ما می‌پردازیم باید خودرویی مناسب‌تر در اختیار ما قرار گیرد.

 به گفته وی کیفیت خودروهای تولیدی در مقایسه با قیمت‌هایشان پایین است و همین امر باعث نارضایتی مشتریان می‌شود.  او گفت: من اولین خودرویی که خریداری کردم یک خودروی ۲۰۶ بود که کیفیتی بسیار مناسب داشت اما پس از چند سال تصمیم گرفتم خودرویم را به روز کنم از این رو خودرویم را فروختم و یک خودروی صفر کیلومتر خریدم اما در کمال تعجب دیدم کیفیت خودروی کارکرده من بسیار بهتر از کیفیت خودروی صفر کیلومتر بود در نتیجه حس کردم صنعت خوردوسازی با مشکلات متعددی روبه‌رو شده است.

 او گفت: من فعلا خودرویم را فروخته‌ام و در جست‌وجوی یک خودروی دست دوم مناسب با کیفیت هستم تا شاید خودروهای جدید از راه برسد و مشکل من را برطرف کند.


نارضایتی از چینی‌ها
 خانمی چهل و یک ساله نیز در این خصوص به خبرنگار گفت: من یک خودروی‌ام وی‌ام خریداری کردم. در دو سال اول این خودرو بسیار خوب بود اما درحال‌حاضر هزینه‌های سنگینی بابت تعمیر روی دستم گذاشته و از این رو در صدد هستم آن را بفروشم و خودرویی نخرم تا بلکه خودروی با کیفیت و ارزان که قول داده‌اند وارد بازار شود.

 او گفت: من قبلا پراید داشتم اما آن قدر کیفیت این خودرو بد بود تصمیم گرفتم یک خودروی چینی بخرم. هر چند ظاهر این خودروها خوب است اما پس از دو سال ناگهان با افت شدید کیفیت روبه‌رو می‌شود و هر ماه هزینه‌ای سنگین روی دست مالکش می‌گذارد.

  او با تأکید بر اینکه به‌دلیل نارضایتی از خودروهای داخلی، نسبت به خرید خودروی چینی اقدام کرده است، گفت: من دوست دارم صنعت خودرو در ایران آن قدر پیشرفت کند که خودرویی با  ظاهر و کیفیت مناسب در اختیار مصرف کننده قرار دهد.

 
به‌هرحال با توجه به گرانی خودروهای وارداتی در ایران ما ترجیح می‌دهیم خودروی ایرانی‌ای بخریم که از حداقل‌ها برخوردار باشد و با کمترین آسیب جان راننده و سرنشینش را به خطر نیندازد.

 وی در پاسخ به این سئوال که فکر می‌کنید خودروهای جدید خودروهای مناسبی باشند، گفت: من بر‌اساس تجربه‌ام می‌گویم سری اول خودروها که با همکاری مشترک تولید می‌شود، کیفیت بالایی دارد اما‌ ای کاش کارخانه‌های خودروسازی ما خرق عادت کنند و از کیفیت خودروها، پس از انتقال عملیات تولید به ایران، نکاهند تا بتوانیم به آنها  بیشتر اطمینان کنیم.

لینک خبر
 

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.