| کد خبر: 259720 |

محرومیت‌ زدایی از راه‌ های روستایی خراسان شمالی

بخش زیادی از روستاهای خراسان شمالی از راه آسفالته مناسب برخوردارند اما هنوز تعداد زیادی از روستاهای بالای ۲۰ خانوار به دلیل پراکندگی نقاط جمعیتی و شرایط توپوگرافیکی، راه آسفالته مناسبی ندارند.

تین نیوز

معاون ساخت و نگهداری راه های فرعی و روستایی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای از پیگیری انعقاد قرارداد با قرارگاه امام حسن (ع) به منظور محرومیت زدایی از راه های روستایی خراسان شمالی خبر داد.

به گزارش تین نیوز از وزارت راه و شهرسازی، خداداد مقبلی معاون ساخت و نگهداری راه های فرعی و روستایی سازمان در بازدید از محورهای روستایی حوزه استحفاظی شهرستان های بجنورد، راز و جرگلان و مانه و سملقان گفت: با توجه به این که خراسان شمالی از نظر شبکه ارتباطی نسبت به برخی استان ها عقب ماندگی دارد، امسال نگاه ویژه ای در خصوص ابلاغ اعتبارات شده است، همچنین با هماهنگی استاندار، سازمان مدیریت و برنامه ریزی و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای این استان تفاهم نامه ای با قرارگاه امام حسن (ع) منعقد شد که در حال پیگیری عقد قرارداد هستیم.

معاون ساخت و نگهداری راه های فرعی و روستایی سازمان راهداری و  حمل و نقل جاده ای اظهار امیدواری کرد با نگاه ویژه ای که در زمینه محرومیت زدایی در روستاها داریم، با اجرای قرارداد مذکور محرومیت از چهره خراسان شمالی زدوده و شبکه ارتباطی آن کامل شود و با توجه به این که این استان دارای ظرفیت گردشگری، کشاورزی و دامپروری است، برخورداری از راه مناسب به اقتصاد و اشتغالزایی کمک کند.

مقبلی افزود: بخش زیادی از روستاهای خراسان شمالی از راه آسفالته مناسب برخوردارند اما هنوز تعداد زیادی از روستاهای بالای ۲۰ خانوار به دلیل پراکندگی نقاط جمعیتی و شرایط توپوگرافیکی، راه آسفالته مناسبی ندارند.

وی تصریح کرد: در سال های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ اعتبارات خوبی برای ساخت راه های فرعی و روستایی در روستاهای فاقد آسفالت به استان ابلاغ شد که با تلاش همکاران عمده این اعتبارات اجرایی شده است.

مقبلی مشکل اساسی راه های روستایی در خراسان شمالی را نیاز این محورها به روکش آسفالت دانست و با اشاره به این که در اعتبارات ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ نگاه ویژه ای به این مقوله شده است، اضافه کرد: بسیاری از پروژه ها به اتمام و بهره برداری رسیده و یا پیمانکار در حال اجرای پروژه است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.