| کد خبر: 25850 |

آغاز ریل‌گذاری خط ۲ قطار شهری مشهد تا چند روز آینده

تین نیوز | شهردار مشهد گفت: ریل‌گذاری خط دو قطار شهری مشهد تا چند روز آینده آغاز می‌شود.
مرتضوی در چهلمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد اظهار داشت: شرح اقدامات یكساله شهرداری كه در سایه حمایت‌های شورای اسلامی محقق شده نیازمند وقت زیادی است تا بتوان بعاد مختلف خدمات را تشریح كرد.
وی افزود: در دولت دهم اجرای دو طرح هدفمندی یارانه‌ها و آزادسازی نرخ ارز باعث ایجاد تورم زیادی شد كه دولت یازدهم برای جلوگیری از آثار تورمی این طرح‌ها، سیاست‌های ریاضتی برای مهار نقدینگی را در دستور كار قرار داد.

هیچ محدودیت اعتباری برای خط یك و دو قطار شهری و كمربند جنوبی نداریم
شهردار مشهد با اشاره به اخذ تسهیلات 141 میلیون یورویی از صندوق توسعه ملی، خاطرنشان كرد: انتشار 540 میلیارد تومان اوراق مشاركت بافت فرسوده و همچنین 500 میلیارد تومان اوراق مشاركت خط 2 قطار شهری مشهد از دیگر اقدامات مدیریت شهری در یكسال گذشته بوده است.
مرتضوی با بیان این مطلب كه امروز می‌توانیم از طریق فرابورس و بدون پرداخت سودهای بالاسری نقدینگی مورد نیاز قطار شهری را تامین كنیم، افزود: در حال حاضر هیچ محدودیتی اعتباری برای پروژه‌های بزرگ همچون خط یك و دو قطار شهری مشهد و كمربند جنوبی نداریم و این نشان دهنده گذر از ركود است.

احداث خط 3 متروی مشهد 6000 میلیارد تومان هزینه دارد
شهردار مشهد در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص پروژه قطارشهری مشهد گفت: خوشبختانه با همت همكاران ما كاری بزرگ در خط 2 قطار شهری انجام شده و با پیشرفت قابل ملاحظه‌ای همراه بوده است و ما به دنبال آن هستیم كه با تامین منابع، عملیات احداث 3 قطار شهری مشهد را آغاز كنیم كه برای احداث كامل آن 6000 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.
وی ادامه داد: شهر مشهد پایتخت معنوی جمهوری اسلامی ایران این هزینه‌ها را می‌طلبد به طوری كه تنها هزینه جاری شهرداری مشهد 1000 میلیارد تومان بوده و در این دوره ركود كار بسیار دشواری است كه تنها با همت شهروندان میسر خواهد شد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.