| کد خبر: 23195 |

اتمام حفاری و سگمنت‌گذاری خط دو قطار شهری مشهد تا اسفند ۹۳

تین نیوز |  با حفاری همزمان دو دستگاه TBM در جبهه شمالی و جنوبی قرار بود تا خرداد 94 حفاری و سگمنت‌گذاری خط دو با رسیدن به میدان شهدا به پایان برسد اما با تلاش صورت گرفته امیدواریم این اقدام در اسفندماه 93 و زودتر از موعد محقق شود.
 
 شهردار مشهد گفت: در حال حاضر دستگاه‌های حفار از جبهه شمالی و جنوبی در حال حفاری هستند و با این اوصاف امیدواریم حفاری و سگمنت‌گذاری خط دو قطار شهری مشهد تا اسفند ماه 93 به اتمام برسد.
 
به گزارش تین نیوز از شهرداری مشهد، سید صولت مرتضوی در مراسم ورود دستگاه حفاری مکانیزه (TBM) به ایستگاه میدان شریعتی ضمن تبریک هفته دفاع مقدس بیان کرد: این رشادت‌ها به واسطه وجود معمار کبیر انقلاب بود که فعل توانستن را برای ملت ایران و جهان اسلام به راحتی صرف کردند و امروز فرزندان امام و انقلاب در نقاط مختلف ایران با انجام اقدامات بزرگی، تمام دانشمندان علوم مختلف را متحیرکرده‌اند.
 
وی افزود: امروز فرزندان رهبر معظم انقلاب و یاران دوران دفاع مقدس در جای جای ایران اسلامی مخصوصا در مناطف نفت خیز همت مضاعف به خرج دادند و ایران اسلامی را به خودکفایی رساندند.
 
شهردار مشهد تصریح کرد: با الطاف خداوند و همت همکاران در شهرداری، شورای اسلامی شهر و تلاش مضاعف پیمانکار، امروز شاهد رسیدن TBM جنوبی به ایستگاه شریعتی هستیم و در نیمه شعبان نیز دستگاه حفار زودتر از موعد مقرر از جبهه شمالی وارد ایستگاه راه‌آهن شد.
 
مرتضوی ادامه داد: در حال حاضر دستگاه حفار 4 کیلومتر از ایستگاه شهید کاوه تا ایستگاه شریعتی را با ظرافت و دقت خاص طی کرده‌اند.
 
وی به شرایط خاص و حساس حفاری در میدان شریعتی اشاره کرد و در این خصوص گفت: اساسا حفاری و فعالیت در عمق 25 متری دارای شرایط خاصی است خصوصا در کلانشهری مثل مشهد و به خصوص در خیابان کوهسنگی چرا که دستگاه حفار باید از زیر کوه‌های کوهسنگی و ساختمان‌های عظیم می‌گذشت.
 
شهردار مشهد ادامه داد: ایستگاه شریعتی تقاطع خط یک و دو قطار شهری مشهد است بنابراین حفاری آن از دقت و ظرافت بالایی برخوردار است.
 
شهردار مشهد ادامه داد: با این دقت و ظرافت به نظر می‌رسد که رکوردهای جدیدی در زمینه حفاری، سگمنت‌گذاری و ضریب انحراف ثبت شده است.
 
مرتضوی گفت: امیدواریم با مساعدت شورای اسلامی شهر به این پروژه بتوانیم هر چه سریعتر و در برنامه زمانبندی تعریف شده حفاری را به اتمام برسانیم.
 
وی با بیان اینکه تقریبا رسیدن دستگاه‌های حفار به ایستگاه شهدا با طراحی و تدبیر جدیدی صورت گرفته است، عنوان کرد: با حفاری همزمان دو دستگاه TBM در جبهه شمالی و جنوبی قرار بود تا خرداد 94 حفاری و سگمنت‌گذاری خط دو با رسیدن به میدان شهدا به پایان برسد اما با تلاش صورت گرفته امیدواریم این اقدام در اسفندماه 93 و زودتر از موعد محقق شود.پیگیر وعده‌های دولت هستیم
 
شهردار مشهد در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص وعده‌های دولت در سفر به مشهد گفت: به وعده‌های دولت در خصوص کمک اعتباری به قطارشهری مشهد امیدواریم و در این زمینه نیز پیگیری می‌کنیم.
 
مرتضوی همچنین در خصوص خرید واگن‌های خط دو قطارشهری مشهد بیان کرد: قرارداد خرید واگن با شرکت چینی در سال گذشته به امضا رسید و پیگیری‌های متعدد شرکت قطارشهری مشهد قسط اول آن با مبلغ 17 و نیم میلیون یورو پرداخت شده شده است.
 
خرید 100 واگن برای خط دو قطارشهری مشهد
 وی ادامه داد: شرکت چینی در حال طراحی و ساخت واگن‌ها هستند که امیدواریم با سفری که به کشور چین داریم تا از روند ساخت واگن‌ها بازدید کنیم بعد از نافذ شدن قرارداد به مدت 18 ماه اولین قسمت از ناوگان وارد کشور شود.شهردار مشهد گفت: در حال حاضر 100 دستگاه واگن خریداری شده است و فردا نیز طرف‌های چینی با سفر به مشهد گزارشاتی را ارائه دهد.
 
مرتضوی گفت: به قرارگاه خاتم الانبیا(ص) تبریک می‌گویم که در جای جای ایران نقش‌آفرینی می‌کنند و از آنان تقاضا دارم که کارگاه‌ها را فعال‌تر از دیروز و امروز کنند.
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم با تلاش‌های صورت گرفته و همت قرارگاه خاتم الانبیا (ص) در بازه زمانی تعریف شده خط دو قطارشهری مشهد به بهره‌برداری برسد تا شرمنده شهروندان و زائران نشویم.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.